نشانه های عاشق شدن در زنان چیست؟ فهمیدن اینکه یک خانم از شما خوشش می‌آید یا عاشق شما شده، دو موضوع کاملا متفاوت است. شاید شما عاشق زنی شده اید و بی‌تابانه می‌خواهید بدانید او نیز به شما علاقه مند است یا خیر. در این مقاله ما به برجسته‌ترین نشانه‌های عاشق شدن در زنان و اینکه چرا مهم است آنها را بدانیم، می‌پردازیم.

 

چرا نیاز است بتوانید تشخیص دهید یک دختر عاشق شما شده یا خیر؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که نشان می‌دهد لازم است بتوانید تشخیص دهید یک دختر عاشق شما شده یا نه. اول اینکه اگر احساس شما نسبت به او عشق باشد، می‌خواهید بدانید آیا احساس‌تان متقابل است یا دست کم چه آینده ای در انتظار این رابطه خواهد بود. از طرف دیگر، اگر فقط به قرارهای گهگاهی با او علاقه مند هستید، مهم است این را تشخیص دهید که آیا احساس او از حس شما قوی‌تر است یا نه. شاید شما دلتان بخواهد رابطه‌تان را قطع یا کمتر کنید، اما جدای از هر چیز می‌خواهید اطلاعاتی بدست بیاورید که مطمین شوید هر دوی شما حس یکسانی نسبت به این قضیه دارید. آگاهی داشتن از احساس او در تمام گام‌های رابطه حیاتی است.

عاشق شدن زنان

بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج

سه مرحله‌ی عشق در زنان

گزارش جالب و جذابی از BBC سه مرحله را برای عشق معرفی می‌کند. در حالی که عشق آشکارا یک پدیده پیچیده است که در هر فردی به شیوه ای متفاوت بروز می‌یابد، تقسیم کردن آن به مراحل خُرد می‌تواند به فهم ما از نحوه تکامل آن کمک کند. مراحل عشق عبارت اند از:

  1. شهوت
  2. جذابیت
  3. دلبستگی

اولین مرحله اشتیاق زیاد یا شهوت نامیده می‌شود، که دوره نشات گرفته از هورمون تستوسترون است و در آن شما شور جنسی زیادی را نسبت به هم تجربه می‌‎کنید.

در دومین مرحله، یعنی جذابیت، هر یک از شما دو نفر دایما درباره هم فکر می‌کنید و این دوره ناشی از هورمون‌های دوپامین، سروتونین و نوراپی نفرین است.

در نهایت، دلبستگی رشد می‌کند. این زمانی است که شما از اضطراب مرحله جذابیت عبور می‌کنید و در ساحل آرام عشق که از اکسی توسین و وازوپرسین ناشی می‌شود، آرام می‌گیرید. مرحله سوم جایی است که رابطه «جدی» می‌شود و زمانی است که می‌خواهید بدانید آیا شما و دختر مورد علاقه تان حس مشابهی دارید یا خیر؟

بنابراین چطور بفهمیم که یک دختر در حال ورود به مرحله سوم یعنی حالتی خاص تر وجدی تر از علاقه رمانتیک است؟

نشانه های عاشق شدن در زنان

می‌توانید علایم عاشق شدن زنان را در نحوه صحبت کردن، رفتار کردن و نگاه کردن‌شان به شما تشخیص دهید. بیایید در ادامه درباره این علایم بیشتر بخوانیم:

  1. در حضور شما خجالتی رفتار می‌کند

اگر دختری عاشق شما شود، برایش سخت خواهد بود که در حضور شما جدی رفتار کند. سرکوب احساسات کار راحتی نیست. بنابراین، متوجه خواهید شد که وقتی در اطراف شماست، به سرعت سرخ می‌شود و نگاه کردن به چشمان شما برایش دشوار است.

ما معمولا اجتناب از تماس چشمی را با بی اعتمادی مرتبط می‌دانیم. واقعیت این است که در بسیاری از موارد، اگر او عاشق شما باشد، وقتی به چشمان‌تان خیره می‌شود، هیجانات شدیدی را احساس می‌کند. این کار حفظ تماس چشمی را دشوار می‌کند.

اگر متوجه این حرکت ساده شدید، احتمال دارد که او عاشق شما شده باشد.

  1. همراهی شما را به دیگران ترجیح می‌دهد

آیا دوستانش او را به سفر دعوت کردند اما او ملاقات با شما را ترجیح داد؟ آیا صرفا برای گذراندن وقت بیشتر با شما، حتی انجام کارهای پیش پا افتاده، مانند کمک در یک پروژه، دیگران را نادیده می‌گیرد؟

اگر او از گذراندن وقت با شما، حتی هنگام انجام امور کسل‌کننده لذت می‌برد، به این معنی است که احتمالا عاشق شما شده است.

  1. اطراف شما رفتاری خودانگیخته دارد

همه ما یک کودک درون داریم که در زندگی روزمره آن را سرکوب می‌کنیم. معاشرت روزانه با افراد مختلف، اغلب به معنای زدن ماسک اجتماعی به چهره، کنار زدن احساسات و گوش دادن بیشتر به ذهن به جای قلب‌مان است.

با این حال، آن کودک درون اغلب مخفی می‌ماند و منتظر افراد مناسبی است که فضای راحتی برای بیرون آوردن او در اختیارمان قرار می‌دهند.

اگر او شروع به نمایش رفتار خودانگیخته در حضور شما کرد، یعنی به او احساس راحتی و عشق داده اید. این یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد احتمالا عاشق شما شده است.

عاشق شدن زنان

  1. وقتی با شماست، احساس شادمانی بیشتری دارد

یکی دیگر از نشانه های عاشق شدن در زنان، حس شادمانی اش در کنار شماست. همه ما روزانه با چالش‌هایی روبرو هستیم و داشتن روزهای بد، طبیعی است. داشتن کسی که بتوانیم احساسات خود را با او در میان بگذاریم، می‌تواند بار سنگین فشارها را کاهش دهد. اگر او عاشق شما باشد، احتمالا متوجه خواهید شد که وقتی در جمع شماست، احساس بهتری دارد. حتی اگر روز بدی داشته باشد.

  1. نسبت به نیازهای شما هشیار است

«امروز ناهار چه خوردی؟ برای ارایه‌ی پروژه هفته بعدت آماده شدی؟ با دندانپزشک تماس گرفتی؟»

هنگامی که زنی با شما احساس نزدیکی می‌کند، غیر معمول نیست که بیش از حد مراقب عمل کند. زنی که عاشق شماست، نگران‌تان خواهد شد.

دوست داشتن کسی به معنای نگرانی در مورد سلامتی او، حتی بیشتر از خودتان است. اگر متوجه شدید او این کار را می‌کند، احتمالا واقعا عاشق شماست.

  1. مایل است شما را بیشتر بشناسد

آن روزهای کودکی را به خاطر دارید که عاشق آهنگ ها یا فیلم ها می‌شدیم و می‌خواستیم همه چیز را در مورد آنها بدانیم؟ یعنی الان هم این اتفاق می‌افتد، اما آن زمان عشق‌مان خالصانه بود.

همین اتفاق زمانی که عاشق کسی می‌شوید هم می‌افتد. شما می‌خواهید همه چیز را در مورد آن شخص بدانید. می‌خواهید بدانید آنها دوست دارند در اوقات فراغت خود چه کار کنند؟ فیلم، غذا یا سرگرمی مورد علاقه آنها چیست؟

ما علاقه داریم چیزهای بیشتری در مورد هم بدانیم تا نقاط مشترک‌مان را پیدا کنیم. به علاوه، مایلیم آنها را با هدایایی مرتبط با آنچه دوست دارند شگفت‌زده کنیم.

بنابراین، اگر او عاشق شما باشد، ممکن است مرتبا از شما درباره سرگرمی‌ها و ترجیحات‌تان سوال کند. یعنی به دنبال چیزی فراتر از یک رابطه سطحی است.

  1. تغییراتی در ظاهر خود می‌دهد

ایجاد تغییرات در ظاهر، از دیگر نشانه های عاشق شدن در زنان است. اگر او عاشق شما باشد، طبیعت زنانه وی را به سمت رفتارهای توجه طلبانه سوق می‌دهد.

او به سه دلیل اصلی شروع به رسیدگی بیشتر به ظاهر خود می‌کند:

  • اینکه شما را به عنوان یک پارتنر تحت تاثیر قرار دهد
  • باعث شود به داشتن او ببالید
  • مطمین شود که به زنان دیگر نگاه نمی‌کنید!

به علاوه، هنگامی که زنی در حال عاشق شدن است، برای مراقبت از خود انگیزه می‌یابد.

عاشق شدن زنان

  1. علایم حسادت نشان می‌دهد

با اینکه حسادت می‌تواند یک رابطه را به رابطه‌ای سمی تبدیل کند و بیشتر نشانه مالکیت است تا عشق، زنی که عاشق شما می‌شود نمی‌خواهد شما را از دست بدهد.

از آنجایی که او از از دست دادن شما می‌ترسد، طبیعی است که گاهی اوقات کمی حسادت کند. این لزوما به این معنی نیست که خصلتی چسبنده دارد. شاید به سادگی به این معنا باشد که او نمی‌تواند این تصور را که شما به جای او با شخص دیگری هستید، تحمل کند.

این یکی از واضح‌ترین نشانه هایی است که او احتمالا عاشق شما شده است.

  1. هر گونه جزییات کوچک را در مورد شما به یاد می‌سپارد

وقتی کسی واقعا ما را دوست دارد، اطلاعات زیادی درباره‌مان به یاد می‌آورد. آیا او به راحتی نام بازیگر مورد علاقه شما را به خاطر می‌آورد یا یادش است در دوران کودکی اوقات فراغت‌تان را چگونه می‌گذراندید؟

اگر پاسخ‌تان بله است، این علایم را نادیده نگیرید. یکی از نشانه های احتمالی عاشق شدن او، این است که می‌تواند از همه‌ی دستگاه‌های دیجیتال، اطلاعات بیشتری در مورد شما ذخیره کند!

  1. روراست است

دو فرد عاشق، عمیق‌ترین رازها و احمقانه‌ترین ایده‌هایی را که در ذهنشان پرسه می‌زند، با یکدیگر در میان می‌گذارند.

وقتی او چیزهایی را به شما می‌گوید که قبلا با کس دیگری به اشتراک نگذاشته، به این معنی است که احتمالا برای او خاص هستید.

علاوه بر این، او در مورد خطاهای شما نیز روراست است و صرفا برای خوشایند شما ازتان تعریف نمی‌کند. او صادقانه نقاط ضعف را به‌تان گوشزد می‌کند تا آنها را اصلاح کنید و در زندگی‌تان بدرخشید.

  1. ارتباط عاطفی اش را با سایر مردان قطع می‌کند

یکی دیگر از نشانه های عاشق شدن در زنان، قطع ارتباط عاطفی با سایر مردان است. در عصر امروز، این امری معمول است که افراد همزمان با چندین شریک عاطفی قرار بگذارند. افراد در حال جستجو میان جنس مخالف هستند تا مورد دلخواه خود را پیدا کنند. اما هنگامی که یک دختر (یا برعکس) ارتباط عمیقی با یک مرد (یا برعکس) برقرار می‌کند، ارتباطش را با سایرین قطع می‌کند تا تمرکز بیشتری روی فرد دلخواهش بیابد. زمانی که این اتفاق افتاد، می‌توانید مطمین باشید که او به شما احساسی جدی دارد.

وقتی او از این طریق به شما پیام خاص بودن‌تان را می‌دهد، فکر می‌کند که ارزش صرف زمان و تلاش را دارید. افراد معمولا زمانی این کار را انجام می‌دهند که واقعا عاشق یک شخص باشند.

 

بیشتر بدانید: اختلال شخصیت وابسته

 

  1. شروع به طرح برنامه های مشترک می‌کند

برنامه های مشترک دو نفره می‌تواند بزرگ یا کوچک باشد. برنامه‌های کوچک شامل قرار ملاقات یا حتی تعطیلات دونفره‌ی آخر هفته است. برنامه‌های بزرگ‌تر، سفرهای آخر هفته، رویدادهای خانوادگی و صرف مشترک کل تعطیلات را شامل می‌شود. این موضوع احتمالا به شکل ضمنی پیام دیگری را نیز ارسال می‌کند: برای مثال اگر او برنامه ای را برای شش ماه بعد برنامه ریزی کرده، یعنی مسلما انتظار ندارد که در این مدت هیچ یک از شما رابطه را قطع کنید. شما این نوع تعهدات بلند مدت را به طور کلی در افرادی می‌بینید که عاشق شده اند.

البته برنامه های بزرگ تری هم وجود دارد. صحبت کردن در مورد زندگی مشترک آینده احتمالا واضح ترین مثال است. برای مثال، ممکن است در مورد انتقال شغلش از شما مشورت بگیرد؛ «آیا می‌تونی با من بیای؟ آیا با این فاصله‌ی جدید راحت هستی؟». درست است که ظاهرا در حال برنامه‌ریزی برای خودش است، اما شما را هم در این برنامه‌ها گنجانده است. او به فکر ساختن زندگی‌ای است که شما را برای مدت طولانی درگیر کند و در این مسیر علایق‌تان را نیز در نظر می‌گیرد. وقتی کسی شروع به برنامه ریزی زندگی خود حول شما می‌کند، معمولا به این دلیل است که عاشق شماست.

  1. هدایای معناداری به شما می‌دهد

در حال خواندن مقاله‌ی نشانه های عاشق شدن در زنان هستید. هدایا حرف های زیادی برای گفتن دارند، به خصوص وقتی که توسط یک زن ارسال می‌شوند. وقتی زنی به شما هدیه‌ای می‌دهد، احتمالا برایتان اهمیت زیادی قایل است.

یک هدیه معنادار لزوما نباید خیلی گران‌قیمت باشد. برعکس، یک هدیه معنادار، هدیه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد بدانید او واقعا به فکر شماست و بدون توجه به پول، محبت خود را به‌تان منتقل می‌کند.

شاید یک بار به کتابی اشاره کرده باشید که واقعا مایل به خواندنش بودید و چند روز بعد او شما را با یک نسخه چاپی آن غافلگیر کرد. نکته اینجاست: «نیتِ پشت هدیه اهمیت دارد». اگر او به شما هدایایی می‌دهد که خرید آنها نیاز به تفکر یا توجه ویژه به آنچه می‌گویید دارد، احتمالا پیامی بسیار معنادار را به شما منتقل می‌کند؛ اینکه عاشق شما شده است!

      14. خصلت‌های مثبت و منفی شما را می‌پذیرد

هر فردی عیوب و خصلت هایی دارد که می‌تواند باعث آزار دیگران شود. اما عشق با مردم کار عجیبی می‌کند! باعث می‌شود افراد این ویژگی‌های خاص را در شریک خود بپذیرند. این می‌تواند یکی از واضح‌ترین نشانه‌های عشق باشد.

اینکه او به شما بگوید تفاوت‌های‌تان چقدر «زیبا» هستند، فقط به معنای پذیرش آنچه هستید، نیست. این یعنی او تلاش می‌کند بگوید که شما را به گونه‌ای متفاوت از دیگران می‌بیند. آن هم احتمالا به این دلیل که شما را دوست دارد.
به یاد داشته باشید این بدین معنا نیست که از خصلت‌های آسیب‌رسان‌تان رنج ببرد و سکوت کند؛ بلکه یعنی در درجه اول شما را با نقاط مثبت و منفی‌تان می‌پذیرد؛ سپس با انتقادهای سازنده و همدلانه تلاش می‌کند تا شما را به سوی شخصیتی کامل‌تر رشد دهد.

       15. آغازگر لمس است

یکی از نشانه هایی که زنی مخفیانه عاشق شماست، این است که دایما لمس‌تان می‌کند یا سعی می‌کند از نظر جسمی با شما راحت باشد. [نکته: این مورد، علامتی وابسته به فرهنگ یا مذهب است و ممکن است در فرهنگ شما رایج نباشد.]
این می‌تواند به شکل زدن ضربه ای کوچک روی بازوی شما هنگام خندیدن به جوک‌های‌تان باشد. یا شاید وقتی با هم قدم می‌زنید، دستش را دور گردن‌تان حلقه ‌کند.

می‌توانید یک آزمایش ساده انجام دهید: دفعه بعد که با هم هستید، شی کوچکی را بین خود و او قرار دهید. اگر سعی می‌کند آن شی را کنار بزند و به شما نزدیک‌تر شود، نشانه محکمی است بر اینکه دوست دارد نزدیک شما باشد. این یکی از نشانه های احتمالی عاشق شدن زنان است.

بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده

      16. در فضای مجازی در پست هایتان درگیر می‌شود

توجه داشته باشید که این نشانه، نه به تنهایی، بلکه در کنار سایر علایم اهمیت دارد. زنی که احتمالا عاشق شماست، در فضای مجازی درخواست دوستی‌تان را قبول می‌کند، صفحه شخصی تان را دنبال می‌کند، پست های‌تان را لایک می‌کند و در مطالبی که منتشر می‌کنید، درگیر می‌شود؛ یعنی نظرش را زیر مطالب‌تان می‌نویسد.

      17. نگاهش را از شما می‌دزدد

شاید این مورد به نظرتان عجیب برسد. زنی که احتمالا عاشق شماست، اطراف شما کمی دستپاچه و بی تاب می‌شود. اگر به نظر می‌رسد که او از بودن در کنارتان خوشحال است، اما هنگام صحبت کردن با شما در برقراری تماس چشمی مشکل دارد، این می‌تواند نشانه دیگری از عشق باشد.

       18. به شما می‌گوید که دوست‌تان دارد

این شاید از واضح ترین نشانه های عاشق شدن در زنان باشد. اما گاهی فیلترهای ادراکی خودمان مانع فهم ما می‌شوند. ممکن است بشنوید که دختری می‌گوید دوست‌تان دارد و هنوز هم شک دارید که «واقعا» عاشق شماست یا خیر. اگر او برای اولین بار تصمیم می‌گیرد که این جمله را به شما بگوید، احتمالا عاشق است. چنانچه حداقل اندکی از این حقیقت درون ما وجود نداشته باشد، خطر نمی‌کنیم تا چنین اظهارات بزرگی را به زبان بیاوریم. وقتی او احساسش را با کلمات بیان می‌کند، احتمالا منظورش واضح است. پس به اهمیت این دو کلمه (دوستت دارم) گوش دهید و آن را بپذیرید.

 

وقتی حدس می‌زنید او عاشق شماست، چه کار باید بکنید

در این مقاله، نشانه های عاشق شدن در زنان را خواندید. به یاد داشته باشید که همیشه تفاوت‌هایی در انسان‌های مختلف وجود دارد، اما در کل وقتی با کنار هم گذاشتن شواهد متوجه شدید او عاشق شماست، وقت آن است که اقدامی انجام دهید. ممکن است بخواهید به پاس اینکه که هر دو احساس یکسانی دارید، جشن بگیرید و پایکوبی کنید؛ چرا که این یکی از هیجان انگیزترین اکتشافات در یک رابطه است.

اما اگر احساسات او جدی‌تر از احساسات شما هستند یا شما احساس مشابه او را ندارید، می‌توانید صحبتی محترمانه و واضح را با او مد نظر قرار دهید. هیچ کس دوست ندارد احساس طرد شدن یا کنار گذاشته شدن را تجربه کند، پس به آرامی بحث را پیش ببرید. اما صادق و روراست باشید. وقتی که شما عشق مشابه را در خود احساس نمی‌کنید، هیچ دلیلی وجود ندارد که به او اجازه دهید تا مسیر عشق را ادامه دهد.

در هر صورت، تشخیص اینکه یک دختر عاشق شماست یا نه، می‌تواند به شما کمک کند تا رابطه خود را غنی سازید و آن را تعریف کنید. فهمیدن اینکه او عاشق شماست، احتمالا فقط شروع مسیری فوق العاده و تازه در زندگی‌‌تان باشد.

 

شما بنویسید؛ می‌توانید خاطره‌ی خود را از نخستین باری که فهمیدید کسی که دوستش دارید، عاشق شماست با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم همه‌ی شما این حس کم‌نظیر را تجربه کنید J

 

منابع:
theartofcharm

https://relationshipculture.com

thetrulycharming

 

 

کلینیک روانشناسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]