بهبود رضایت جنسی چطور ممکن است؟ در این مقاله دو فعالیت شگفت آور را می‌خوانیم که به بهبود رابطه جنسی کمک می‌کنند. تا انتها با ما همراه باشید.

 

رابین ویلیامز می‌گوید «خداوند به مردان هم مغز و هم آلت تناسلی داده، اما خون کافی را فقط برای فعالیت یکی از آنها در آن واحد فراهم کرده است!»

راه های بهبود رابطه جنسی
راه های بهبود رابطه جنسی

دو فعالیت شگفت آور برای یک سکس محشر!

فعالیت‌های جنسی مختلفی با هدف افزایش رضایت جنسی وجود دارد که کمی گیج‌کننده هستند. زیرا در نگاه اول به نظر می‌رسد که برعکس عمل می‌کنند. دو مورد از این فعالیت‌ها عبارتند از عشق‌بازی با چشمان بسته و فریاد زدن و ناله کردن در حین رابطه جنسی!

بیشتر بخوانید: BDSM چیست؟

برقراری ارتباط چشمی در ایجاد صمیمیت بسیار مهم و سر و صدا معمولا آزاردهنده است. پس چرا این فعالیت‌ها تحریک کننده هستند؟! به مطالعه ادامه دهید تا دلایل این موضوع را بررسی کنیم.

  1. عشق‌بازی با چشمان بسته

«جذاب‌ترین قسمت بدن چشم‌هاست. این چیزی است که به آن اعتقاد دارم»

 کلایو اوون

چشم‌ها برای درک و شناخت دیگری ضروری هستند؛ بر این اساس، سنت آگوستین چشم‌ها را «پنجره‌های روح» می‌نامید. با این حال، در حالی که برقراری ارتباط چشمی صمیمیت ایجاد می‌کند، سکس در تاریکی همچنان یک انتخاب ترجیحی خیلی‌ها باقی مانده است. مگر مردم در طول سکس به دنبال صمیمیت نیستند؟

«همسرم می‌خواهد در اتاق خوابمان آینه بگذارد، اما وقتی می‌خواهیم سکس داشته باشیم، چراغ‌ها را خاموش می‌کند، چشمانش را می‌بندد و به من می‌گوید به او نگاه نکنم!»

ناشناس

نقش اساسی برقراری ارتباط چشمی در تعاملات عاشقانه ظاهرا با عادت بستن چشم‌ها در حین سکس مغایر است.

در واقع، پژوهش‌ها نشان داده است که نور به افزایش سطح تستوسترون در مردان و بهبود رضایت جنسی کمک می‌کند. شواهد دیگر حاکی از نقش اساسی چشم‌ها در برانگیختگی جنسی است. این شواهد نشان می‌دهند که گشاد شدن مردمک نشانه قویی از علاقه جنسی بالا است. همچنین نگاه خیره‌ی مستقیم، یک سرنخ اجتماعی مهم است که اشتیاق فرد را به برقراری ارتباط نمایان می‌کند.

بیشتر بخوانید: رضایت در سکس به چه معناست؟

منطق بستن چشم‌ها در هنگام سکس چیست؟

با بستن چشم‌ها، یکی از حواس خود را خاموش می‌کنیم تا خیال پردازی را تقویت کنیم. خیال، بخش مهمی از رابطه جنسی است. باز و بسته کردن چشم‌ها هر دو برای افزایش برانگیختگی جنسی مفید است. باز نگه داشتن چشم‌ها به دیدن عشق در چشمان شریک جنسی و بستن آن‌ها به جلوگیری از حواس پرتی و «حضور کامل» در لحظه کمک می‌کند.

برای مثال، خانمی می‌گفت: «چشمام به طور طبیعی با نزدیک شدن به ارگاسم بسته می‌شه.»

تحقیقات مرتبط نشان می‌دهد که جذابیت یک فرد صرفا به خاطر زیبایی صورتش نیست، بلکه نگاه خیره‌ی مستقیم به همراه زیبایی باعث افزایش جذابیت می‌شود. این موضوع می‌تواند دلیل ترکیب باز و بسته کردن چشم‌ها در حین سکس را هم توضیح دهد.

ناله و فریاد در حین رابطه جنسی

«از شروع تا پایان سکس، من عاشق تبادل صوتی سکسی هستم؛ زمزمه‌ها با نفس‌های عمیق و ناله‌های شیرین ناشی از لذت»

 یک خانم

فریاد و ناله معمولا نشانه‌ی درد و رنج است. اما آیا این صداها برای تجربه جنسی لذت‌بخش ضروری هستند؟

بسیاری از مردان ناله کردن هنگام سکس را نشانه‌ی برانگیختگی می‌دانند و سکوت را دلسردکننده تلقی می‌کنند. اما ناله و جیغ اغلب با درد همراه است. پس چرا باید چنین صداهایی را هنگام لذت جنسی تولید کنیم؟

راز معمای صدا در رابطه جنسی چیست؟

زنان هم ممکن است بگویند: «نیاز دارم ناله‌ی شریک جنسی‌ام را بشنوم؛ باید بفهمم کارم را درست انجام می‌دهم یا نه».

مانند بسیاری از تجربیات عاشقانه، برانگیختگی جنسی می‌تواند ترکیبی از لذت و درد باشد. یکی از فواید صداهای جنسی، نشان دادن عدم بی‌تفاوتی به پاتنر است.

بر اساس یک مطالعه، بسیاری از افراد برای تسریع رسیدن به ارگاسم در شریک‌شان یا وانمود کردن به تجربه‌ی اوج لذت، ناله می‌کنند. سکوت ممکن است باعث شود شریک شما فکر کند که از رابطه لذت نمی‌برید. در واقع، صدای جذاب تاثیر بیشتری بر برانگیختگی جنسی دارد تا ظاهر فیزیکی. به همین ترتیب، سکسی بودن جذاب‌تر از زیبا بودن است!

با اینکه صدا در رابطه جنسی می‌تواند مفید باشد، اما اینطور نیست که هر چه بیشتر ناله کنید، کیفیت رابطه بهتر شود. برقراری تعادل، اساسی است. سر و صدای زیاد می‌تواند باعث شود شریک‌تان صداقت شما را زیر سوال ببرد. به علاوه، بسیاری از افراد تحمل جیغ زدن را ندارند، چه در رختخواب و چه در هر جای دیگری.

سخنان پایانی

«ترجیح می‌دهم با نور اندک در اتاق رابطه جنسی داشته باشم. اگر روز است، کمی پرده‌ها را می‌کشم تا نور ملایم شود. و اگر شب باشد، یک چراغ کم‌نور روشن می‌کنم.»

یک خانم

«کمی صدا مشکلی ندارد. اما اگر به جیغ و داد تبدیل شود، واکنش مثبتی نشان نمی‌دهم.» یک آقا

بستن چشم‌ها و جیغ زدن فعالیت‌های گیج‌کننده‌ای به نظر می‌رسند. با این حال، آن‌ها تاثیر عواملی مانند تغییر، عدم قطعیت و ابهام را که باعث بهبود رضایت جنسی می‌شود، تقویت می‌کنند.

همانطور که نقل‌قول‌های مردم در این مقاله نشان می‌دهد، این فعالیت‌ها باید ملایم و متعادل باشند. افراد می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند، اما باید به خواسته‌های شریک جنسی‌شان توجه کنند و آن‌ها را بیش از حد انجام ندهند. درست مانند یک ضیافت عاشقانه، یک ضیافت جنسی نیز به تعادل نیاز دارد. حتی اگر لحظاتی از عدم تعادل کمی ترازو را برهم بزند!

 

منبع:

psychologytoday

کلینیک روانشناسی سها٬ مرکز ارائه خدمات مشاوره روانشناسی٬ مشاوره آنلاین٬ مشاوره خانواده و مشاوره جنسی