بعد از رد کردن یک دوره تعطیلات، برگشتن به کار در پاییز می‌تواند دشوار باشد. روی کارهای روزمره تمرکز کنید که روابط را عمیق‌تر می‌کند و تعادل را به زندگی‌تان باز می‌گرداند.

فهرست محتوا

  • آمادگی ذهنی کارمندان بعد از تعطیلات
  • کاری کنید که این همه رفت و آمد به دفتر ارزشش را داشته باشد
  • برای تعاملات بدون برنامه ریزی و کوتاه مدت وقت بگذارید
  • دایما مقابل صفحه نمایش نباشید
  • انتظارات و توقعات واضح و روشنی ایجاد کنید
  • تعیین مرزها و احترام به آن ها
  • مشکلات را با هم حل کنید
  • به دیگران کمک کنید تا رشد کنند
  • به دنبال علت باشید
  • درباره احساسات‌تان گفتگو کنید
  • جشن بگیرید

 

آمادگی ذهنی کارمندان بعد از تعطیلات

آمادگی ذهنی کارمندان بعد از تعطیلات ممکن است مقداری اُفت کند. احساس خستگی می‌کنید؟ نیاز به شارژ مجدد دارید؟ شما تنها نیستید. تعطیلات تابستانی را رد کرده‌ایم و تا تعطیلات عید چند ماه دیگر باقی مانده است. انتظار برای یک استراحت طولانی شاید روحیه شما را تضعیف کند.

برای شارژ مجدد انرژی خود، روی کارهای روزمره تمرکز کنید که روابط را عمیق‌تر می‌کند و تعادل را باز می‌گرداند.

آمادگی ذهنی در پاییز

در ادامه 10 راهکار را برای تقویت آمادگی ذهنی پس از تعطیلات می‌خوانیم:

  1. کاری کنید که این همه رفت و آمد به دفتر ارزشش را داشته باشد

این فقط در مورد محل کارتان نیست، بلکه در ارتباط با افرادی است که با آنان کار می‌کنید. ما از نظر بیولوژیکی برای ارتباط برقرار کردن ساخته شده‌ایم. مغز ما در حضور دیگران کار می‌کند. زمان‌ها و مکان‌های مشخصی را برای همکاری و همفکری با همکاران تعیین کنید. جلسات حضوری را برای شروع پروژه ها، ارزیابی پیشرفت و تجلیل دستاوردها برنامه‌ریزی کنید. همیشه با همکاران خود در تماس باشید تا ببینید چه موانعی را می‌توان برطرف کرد و چه فرآیندهایی را می‌توان سرعت بخشید.

  1. برای تعاملات بدون برنامه ریزی و کوتاه مدت وقت بگذارید

گفتگوهای کوتاه با ایجاد پایه‌ای از درک مشترک، بازده بزرگی را به همراه خواهند داشت. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد افراد داشته باشید، بهتر می‌توانید درک کنید که چه چیزهایی برای آنها مهم است و انگیزه آنها چیست. به اشتراک گذاشتن کمی اطلاعات در مورد خودتان باعث ایجاد اعتماد می‌شود. در ابتدای جلسات خود چند دقیقه وقت بگذارید تا ابتدا به عنوان انسان با هم ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: راهبردهای پایه برای بهبود حافظه

  1. دایما مقابل صفحه نمایش نباشید

در حال خواندن مقاله آمادگی ذهنی کارمندان هستید. فرقی نمی‌کند درون‌گرا باشید یا برون‌گرا، تمام طول روز حضور در تماس‌های ویدیویی یک لایه خستگی مفرط به شما اضافه می‌کند. در مورد زمانی که دوربین‌ها باید روشن باشند هدفمند باشید (و سپس مطمین شوید که همه رعایت می‌کنند).

  1. انتظارات و توقعات واضح و روشنی ایجاد کنید

به خصوص اگر در یک محیط ترکیبی کار می‌کنید، انتظارات روشنی را ایجاد کنید. «چه» را از «کجا» جدا کنید. مطمین شوید که همه می‌دانند چه کاری باید انجام شود. همه اعضای تیم باید بدانند کیفیت “A” چگونه به نظر می‌رسد. این به افرادِ بیش از حد موفق کمک می‌کند تا آرام شوند و به برخی افراد سست گروه، انگیزه دهد. هنگامی که «چه» مشخص شد، مشخص کنید که «کجا» باید انجام شود.

آمادگی ذهنی در پاییز

  1. تعیین مرزها و احترام به آن ها

برای بازبینی و بررسی پاسخ‌های مورد انتظار زمان‌ بگذارید. چه در دفتر کار یا کار از راه دور، شروع و پایان روز را برای خود و همکارانتان مشخص کنید. برای اثرگذاری بیشتر، اگر یک مدیر هستید، با یک ایمیل کوتاه «صبح بخیر» شروع روز را علامت بزنید و پایان ساعات کاری را با یادداشتی با عبارت «متشکرم و فردا می‌بینمت» مشخص کنید.

  1. مشکلات را با هم حل کنید

ممکن است از رسیدن به پاسخ‌ها به تنهایی در پشت میز خود احساس راحتی کنید. اما علم نشان می‌دهد که کیفیت خلق و خو و نوآوری پاسخ‌های شما هنگام کار با دیگران بهبود می‌یابد. کشف راه‌حل‌ها و استفاده از استعدادهایمان، منبع شادی و رضایت است. به یاد داشته باشید که درخواست کمک و ارایه کمک کنید.

  1. به دیگران کمک کنید تا رشد کنند

در حال خواندن مقاله آمادگی ذهنی کارمندان هستید. ما با تماشای دیگران یاد می‌گیریم. حتی زمانی که آگاهانه از آن مطلع نباشیم، رفتار اطرافیانمان را مشاهده و الگوبرداری می‌کنیم. هم تیمی‌های شما از انرژی، تجربه و (امیدوارم) شوخ طبعی شما کامیاب می‌شوند. کمک به رشد همکاران‌تان منجر به رضایت بیشتر شما می‌شود، زیرا استعدادهای منحصر به فرد شما را تایید می‌کند. بپرسید، «چگونه می‌توانم به شما کمک کنم تا بدرخشید؟» موقعیت یا سطح کاری شما هر چه باشد، با حمایت از موفقیت همکاران خود به ایجاد فرهنگ مثبت کمک کنید. سخاوت مسری است.

  1. به دنبال علت باشید

به خود یادآوری کنید که چرا کارتان برای شما و دیگران اهمیت دارد. از همکاران خود در مورد «چرای» آنها بپرسید. بیان و اتصال حول هدف مشترک، فعالیت‌های روزمره ما را بهتر پایه‌گذاری می‌کند، انرژی تولید می‌کند و حتی کارهای روزمره را معنا می‌بخشد.

  1. درباره احساسات‌تان گفتگو کنید

اگر شما آن را احساس می‌کنید، احتمالا همکار شما نیز احساسش می‌کند. به جای اینکه در یک فضای روانی منفی بجوشید، چیزی بگویید. فرضیه خود را آزمایش کنید. گفتگو را با گفتن این جمله شروع کنید: «نمی‌دانم آیا شما هم احساس X را دارید یا نه. چون من همچین حسی دارم و می‌خوام حلش کنم»

  1. جشن بگیرید

هفته را با مروری بر آنچه خوب پیش رفت به پایان برسانید. با یک یادداشت سریع از افرادی که از موفقیت شما حمایت کردند، تشکر کنید. قدردانی، سوخت موشکی سازمانی است. ابراز قدردانی و سپاسگزاری روحیه همه را بهبود می‌بخشد.

 

مرکز مشاوره سها به عنوان بهترین کلینیک روانشناسی در تهران آماده ارائه برترین خدمات مشاوره روانشناسی به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری می‌باشد.

منبع:

psychologytoday

کلینیک روانشناسی سها٬ مرکز ارائه خدمات مشاوره روانشناسی٬ مشاوره آنلاین٬ مشاوره خانواده و مشاوره جنسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]