ممکن است به کسی علاقه‌مند شده باشیم و به این فکر کنیم که چطور علاقه آنها را جلب و حفظ کنیم. وقتی مرد محبوب‌تان را تحت تاثیر قرار دادید و شور اولیه تان فروکش کرد، آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ در این مقاله، راه هایی را برای جذب مردان و حفظ علاقه آنان می‌خوانیم.

چطور مرد مورد علاقه مان به خود را جذب کنیم؟

جذب مردان از چه طریقی ممکن است؟ شما نمی‌توانید احساسات یک مرد را کنترل کنید اما راه هایی هست که می‌توانید از طریق آنها توجه او را به خود جلب کرده و نشان دهید که برای شما اهمیت دارد. در ادامه به روش های مختصری در این مورد اشاره می‌کنیم:

  1. با اعتماد به نفس لباس بپوشید

به خودتان ارج نهید و به گونه ای مرتب و شیک لباس بپوشید. لباس آراسته، اعتماد به نفس شما را به رخ می‌کشد. وقتی با اعتماد به نفس هستید و احساس راحتی دارید، می توانید یک گفتگوی سالم را بدون تردید پیش ببرید.

  1. کاری کنید او لبخند بزند

چه کسی نمی خواهد اطراف کسی باشد که باعث خندیدنش می‌شود؟ خیلی از مردان، دختری را که احساس شوخ طبعی ظریفی دارد تحسین می‌کنند. وقتی می‌توانید کاری کنید که مرد مورد علاقه‌تان لبخند بزند، نصف راه را رفته اید.

  1. از او دفاع کنید

وقتی مردی در جمع مورد تمسخر قرار می‌گیرد، احساس دلسردی خواهد کرد. این زمانی است که می‌توانید پشت او دربیایید و ازش دفاع کنید. اجازه دهید آنها بدانند که ارزش شان را می‌فهمید.

  1. بوی خوبی بدهید

یک ادکلن یا عطر خوب را متناسب با شخصیت خود انتخاب کنید. این بدین معناست که وقتی از کنار مرد مورد علاقه تان رد می‌شوید، بوی خوش تان باقی می ماند. این بو حس خوبی نه تنها در مردان بلکه در همه انسان ها ایجاد خواهد کرد.

  1. اجازه دهید از علایق شان با شما صحبت کنند

هر کسی علایقی دارد و مایل است از آنها صحبت کند. اینکه شنونده خوبی برای علایق‌شان باشید، حس قدردانی آنها را برمی‌انگیزد و می‌تواند شروع یک رابطه معنادار را رقم بزند.

  1. سعی کنید دوست او باشید

برای جذب مردان، با دوستی شروع کنید. زمانی که بیشترین نیاز را به شما دارد، در کنارش باشید و برای او وقت بگذارید. به جای اینکه او را وادار کنید دوست‌تان داشته باشد، روی تبدیل شدن به یک دوست خوب تمرکز کنید. به این ترتیب، می توانید تاثیری بر قلب او بگذارید و تحسین بی پایان وی را به خود جلب کنید.

  1. خودتان باشید

ساده و واقعی باشید. خیلی تلاش نکنید بهترین وجه خود را در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید. وقتی وانمود به داشتن شخصیتی جدای از خودتان نکنید، برای مردان جذاب تر خواهید بود.

  1. مهربان و بخشنده باشید

اگر واقعا فردی سخاوتمند هستید و به دیگران کمک می‌کنید، مردان تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت و مهربانی شما را ستایش خواهند کرد.

  1. در مورد تمایلات و آرزوهای خود حرف بزنید

افکار و علایق خود را با مردی که دوستش دارید، به اشتراک بگذارید. برای مثال بگویید چقدر عاشق سفر کردن هستید. دانستن اشتیاق شما به زندگی، او را نیز مشتاق خواهد کرد.

  1. تناسب اندام خود را حفظ کنید

اشتباه نکنید. اصلا نیاز نیست بدنی بی نقص داشته باشید تا یک مرد را تحت تاثیر قرار دهید. اما به یاد داشته باشید که حفظ تناسب اندام به معنای حفظ تدرستی است. این همچنین می تواند نشان دهد که چقدر منظم و متعهد هستید.

  1. مستقل باشید

مستقل بودن یکی از بهترین صفاتی است که شخص می‌تواند داشته باشد. وقتی از نظرات خود دفاع می‌کنید و به دیگران وابسته نیستید، احتمالا مردان را به خود جذب می‌کنید.

  1. اجازه دهید خودش باشد

سعی نکنید یک مرد را تغییر دهید. اجازه دهید کسی که هست، باشد. این او را به شما نزدیک خواهد کرد.

  1. صادق باشید

در بیان احساسات خود صادق باشید. صداقت یکی از ویژگی های جذاب از نظر مردان و البته همه‌ی انسان ها است.

چطور علاقه مردان را حفظ کنیم؟

پس از جذب مردان، چطور علاقه آنان را حفظ کنیم؟ فرض کنید با نکات بالا موفق به جذب یک مرد به خود شدید. خب. پس از فروکش کردن علاقه اولیه، چه اتفاقی می‌افتد؟ به خصوص زمانی که او متوجه می‌شود شما بی‌نقص نیستید و مانند همه انسان ها، نقاط تاریکی دارید. هیچ یک از ما انسان ها کامل نیستیم. اینکه خودتان باشید، همیشه نقطه خوبی برای شروع است، اما کارهای دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا یک مرد را در کنار خود نگه دارید و به او کمک کنید قدردان شما باشد و به رابطه تعهد ورزد.

بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج

راه های حفظ علاقه مردان

در ادامه راه هایی وجود دارد که می توانید از طریق آنها، علاقه مردان را به خود حفظ کنید و عشق متقابل را در رابطه خود تقویت کنید.

  • برای جذب مردان در درازمدت یاد بگیرید به زبان عشق او صحبت کنید

اول از همه، بفهمید زبان عشق او چیست. ممکن است هر شب برای او غذای دلخواهش را درست کنید، اما اگر زبان عشق او «کلام محبت آمیز» باشد، تلاش تان بیهوده است. وقتی زبان عشق او را شناسایی کردید، می‌توانید محبت‌هایتان را مطابق با نیازهای او تنظیم کنید و حتی از مزایای این کار بهره مند شوید. وقتی مرد محبوبتان احساس می‌کند که دوستش دارید، احتمالا محبتی را که لایق آن هستید به سمت شما سرازیر می‌کند. 5 زبان عشق عبارت است از:

  1. کلام تاییدآمیز

اگر این زبان عشق همسر (چه مرد و چه زن) شما است، او میل به محبت کلامی و تمجید دارد. او باید احساس کند که شما برای او و کارهای هرچند کوچکی که انجام می دهد ارزش قائل اید. از کلام تشکر استفاده کنید و حداقل یک بار در روز به او بگویید که قدردان وی هستید. این مهم است که حرف های خود را با رفتارتان هماهنگ کنید، اما فقط بیان چند کلمۀ ساده روز او را می سازد!

جذب مردان

  1. زمان با کیفیت

اگر زمان با کیفیت برای همسر شما مهم است، وقتی زمانی را با هم بدون حواس پرتی سپری می کنید، احساس دوست داشته شدن خواهد کرد. مثلا بسته به شخص، تماشای تلویزیون با یکدیگر ممکن است زمان باکیفیت محسوب نشود. در عوض، فعالیتی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد توجه خود را روی او متمرکز کنید. سعی کنید حداقل چند بار در هفته شام را با هم به شکل دو نفره صرف کنید و از وقت اضافی خود در تعطیلات آخر هفته برای طراحی یک برنامه سرگرم کننده که نیاز به تعامل دارد استفاده کنید.

 

مشاوره روانشناسی

  1. دریافت هدایا

پس از جذب مردان، یکی دیگر از زبان های عشق برای تداوم رابطه، هدیه دادن است. اگرچه ممکن است این زبان عشق گران‌قیمت به نظر برسد، اما لزومی ندارد هدایای گران را انتخاب کنید. برخی افراد به سادگی نیاز دارند تا عشق به روش های قابل مشاهده و ملموس به آنها ابراز شود. به چیزهای کوچکی که باعث می شود او احساس دوست داشته شدن کند توجه کنید. مثلا کتاب مورد علاقه اش را برایش بخرید. چیزهای کوچکی از این دست به ایجاد احساس رضایت در رابطه شما کمک زیادی می‌کند.

  1. خدمات رسانی

اگر زبان عشق او این است، مایل است تا توجه خود را از طریق برخی اعمال به او نشان دهید. مثلا عملی مانند تهیه شام برای او و هر چیز دیگری بسته به نیازهای همسرتان که بتواند زندگی او را کم استرس­تر کند و به او حس مورد توجه بودن را بدهد.

  1. لمس جسمی

اگر زبان عشق همسرتان لمس جسمی باشد، احتمالا در آغوش گرفتن او یا یک بوسه ساده تمام چیزی است که به او احساس امنیت و دوست داشته شدن می دهد. اگر نشان دادن محبت برای شما آسان نیست، سعی کنید از منطقه امن خود خارج شوید و به او نشان دهید که واقعا به وی اهمیت می دهید.

بیشتر بخوانید: مشاوره جنسی

برای اینکه بیشتر در مورد 5 زبان عشق بدانید بهتر است از کتاب هایی که در این زمینه موجود اند، کمک بگیرید. فراموش نکنید که زبان عشق فقط برای مردان نیست و مرد و زن لازم است زبان عشق خود و همسرشان را بشناسند و برای رفع نیازهای یکدیگر بکوشند.

  • برای حفظ علاقه مردان به آنها فضا بدهید

شما می توانید پس از جذب مردان، با دادن فضا به او کمک کنید تا علاقه خود را حفظ کند. او به زمانی برای تنهایی یا حداقل زمانی برای دنبال کردن سرگرمی ها و علایقی نیاز دارد که ممکن است با شما مشترک نباشد. زمانی را در هفته انتخاب کنید که هر کدام از شما به تنهایی یا با دوستان خود مشغول کاری شوید. همیشه مهم است که رفاقت خود را با دوستانتان حتی زمانی که در یک رابطه هستید، حفظ کنید. در رابطه جدید، بسیاری از افراد وسوسه می شوند که تمام وقت خود را صرف همسرشان کنند و اجازه می دهند که رفاقت‌های قدیمی از بین برود. خاطرتان باشد، ممکن است روزی برسد که به حمایت دوستان خود نیاز داشته باشید، پس رابطه تان را با آنها حفظ کنید و به همسرتان نیز اجازه دهید دوستان خود را حفظ کند.

جذب مردان

دفعه بعد که همسرتان به شما گفت با دوستانش برنامه ریزی کرده است، لبخند بزنید و برایش آرزوی اوقات خوش کنید. سپس، با چند نفر از دوستان خود قرار ملاقاتی برای رفتن به سینما برنامه‌ریزی کنید.

  • مادر او نباشید

آخرین چیزی که یک مرد به آن نیاز دارد، مادر دوم است. همه ما می دانیم که مردان گاهی به کمک و راهنمایی نیاز دارند. اما راه‌هایی برای انجام این کار وجود دارد، بدون اینکه مجبور باشید با شکایت های مداوم، مادرش را در زمان دبیرستان برایش تداعی کنید. سعی کنید فقط یک بار از او بخواهید کاری را انجام دهد. اگر موفق نشد، برای بار دوم به آرامی از او بخواهید، اما بنا را بر صداقت و اعتماد بگذارید. اگر مثبت بمانید و به او این احساس را بدهید که بخواهد این کار را برای کمک به شما انجام دهد، به احتمال زیاد با نظرتان هماهنگ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مشاوره خانواده

  • یاد بگیرید چیزهایی را که دوست دارد دوست داشته باشید (یا حداقل تحمل کنید!)

بعد از جذب مردان، احترام به علایق آنان را از یاد نبرید. مهم است از همان ابتدا دریابید که همسر شما دقیقا شبیه شما نخواهد بود و این را از جانب من باور کنید که واقعا این شباهت را نمی‌خواهید! آیا می‌توانید تصور کنید که او هر روز صبح یک ساعت وقت صرف آراستن موهایش کند؟! اینطور که گفته شد، همه ما دوست داریم به ما اجازه داده شود زمانی را که برای آماده شدن‌مان طول می کشد صرف کنیم و مورد گلایه قرار نگیریم. به همین ترتیب، باید به مردان اجازه دهیم فوتبال و بیسبال تماشا کنند و به علایق خود بپردازند. با گذشت زمان، حتی ممکن است از تماشای فوتبال لذت ببرید!

  • برای رابطه جنسی و صمیمیت فیزیکی وقت بگذارید

این واقعا می تواند به احساس نزدیکی شما به همدیگر کمک کند. در مورد علایق جنسی خود صحبت کنید و گزینه‌های جدید را با هم امتحان کنید. این می تواند به شما کمک کند پیوند خود را به عنوان یک زوج تقویت کنید و شور و اشتیاق را که در وهله اول هر دوی شما را به هم نزدیک می‌کرد به یاد آورید.

هرگز برای داشتن رابطه جنسی به شریک زندگی خود فشار وارد نکنید. راه‌های زیادی برای احساس صمیمیت با همسرتان وجود دارد و رابطه جنسی تنها زمانی سرگرم‌کننده است که هر دوی شما فعالانه بخواهید در آن شرکت کنید.

  • برای نشان دادن اهمیتی که برایش قایل هستید، غافلگیرش کنید

اجازه دهید بداند که همیشه گوشه‌ی ذهن تان حضور دارد. یادداشتی عاشقانه برایش بنویسید و قبل از اینکه به محل کارش برود، آن را داخل کیف یا پکِ ناهارش بچسبانید. بدون مناسبت خاصی برایش گل بخرید. بلیت کنسرت مورد علاقه اش را برایش تهیه کنید. این غافلگیری ها به او می‌فهماند که دوستش دارید و قدردانش هستید. کارهای دیگری مانند بیدار شدن گهگاه در صبح زود و آماده کردن یک صبحانه رمانتیک نیز می‌تواند مفید باشد.

  • از او قدردانی کنید

هر چند مردان هیچ گاه به این موضوع اعتراف نمی‌کنند، اما بیشتر آنها عاشق این هستند که ازشان قدردانی شود. وقتی همسر یا شریک عاطفی خود را به دلیل توانایی ها، شخصیت یا کارهایی که انجام می‌دهد، تحسین می‌کنید، او احساس ارزشمندی می‌کند. عدم قدردانی از همسرتان، او را از شما دور می‌کند. در مقابل، سپاسگزاری از وی برای تلاش هایش، عشق او را نسبت به شما بیدار نگه می‌دارد.

در جذب مردان و حفظ علاقه آنان چقدر آنها را درک می کنید؟

بهتر است بدانید که درک مردها کمی پیچیده تر از حدس زدن چیزی است که آنها برای شام می‌خواهند. سعی کنید به مسایل یک طرفه و فقط از دید خود نگاه نکنید و راه رفتن با کفش آنها را نیز در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که درک در رابطه دو جانبه است و بهتر است هر دوی شما برای توجه و رسیدگی به نیازهای یکدیگر کوشا باشید. در این راستا می‌توانید از مشاوره و کمک مشاوران خانواده و درمانگران کلینیک روانشناسی بهترین بهره را ببرید.

شما بنویسید؛ چه راه هایی را برای جذب مردان و حفظ علاقه آنان در رابطه می‌شناسید؟ آنها را با ما و مخاطبین مان به اشتراک بگذارید.

منابع:

https://www.everydayhealth.com

https://www.wikihow.com

https://www.momjunction.com

کلینیک روانشناسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]