دلیل برای ادامه دادن زندگی را چطور می‌توان پیدا کرد؟ طی زمان‌های سخت و بی‌رحمانه زندگی، خیلی از ما تجربه این فکر را داشتیم که اگر نبودیم اوضاع همه چیز بهتر بود یا آنقدر احساس یاس داشته ایم که به فکر دست کشیدن از زندگی افتادیم. اگر اکنون خود را در چنین شرایطی می‌بینید، این مقاله برای شماست.

17 دلیل برای ادامه دادن زندگی
17 دلیل برای ادامه دادن زندگی

17 دلیل برای ادامه دادن زندگی چیست؟

  1. زیرا خودکشی یک راه حل دایمی برای مشکلی موقتی است.

این واقعا پایدارترین و بازگشت ناپذیرترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. مشکلات کمی هستند که دایمی باشند. و هیجاناتی ‌که با مشکلات ما همراه اند نیز همیشه نمی‌مانند. اما کشتن خودتان، چیزی است که پابرجاست و هرگز نمی‌توانید آن را عوض کنید.

  1. زیرا شما آنقدر به دیگران اهمیت می‌دهید که دارید به خودتان آسیب می‌زنید.

ممکن است این را ندانید و فکر کنید دیگران بدون شما حال بسیار بهتری خواهند داشت. اما شما درون قلب و ذهن آنها نیستید.

  1. زیرا شما لیاقت لمس رشته نور خورشید را که از لای برگ‌های سبز درختان بر صورت‌تان می‌نشیند، دارید.

آرامشی که می‌تواند در یک بعد از ظهر زیبا جریان پیدا کند، می‌تواند به شما یادآور شود که اوضاع بهبود خواهد یافت.

  1. زیرا روزی می‌توانید به این روزهای سخت نگاه کنید و آن موقع حس‌تان به این روزها این قدر جانکاه نخواهد بود.

شاید چنین چیزی الان غیر ممکن به نظر برسد، چون مغز شما نمی‌تواند در این لحظه چنین اتفاقی را متصور شود.

  1. زیرا آسیب رساندن به خودتان ممکن است قلب کسی را بشکند؛

مادر، پدر، شریک عاطفی، خواهر یا برادر کوچک تان، بهترین دوستتان. شاید هیچ گاه متوجه نشوید که چقدر برای کسی مهم هستید، حتی کسانی هستند که هرگز آنان را ندیده اید، اما درباره شما شنیده اند و از شما الهام و امید می‌گیرند.

  1. زیرا در بدترین زمان‌ها نیز هنوز چیزهای خوبی در زندگی هست که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

چیزهایی مثل دوش آب گرم و پتوهای راحتی.

 بیشتر بخوانید: 3 روش خارق العاده برای یافتن معنای زندگی

  1. زیرا هنوز در این لحظه ایمنی و حمایت وجود دارد، حتی اگر اکنون قادر به دیدنش نیستید.

همین الان، در همین لحظه‌ی خواندن مقاله، شما به دنبال کمک هستید. این مقاله سعی دارد به شما کمک کند.

  1. دلیل برای ادامه دادن زندگی وجود دارد، زیرا درد اضطراب و فشار افسردگی شما دایمی نیست.

باور کنید. الان چنین حسی دارید زیرا قشر پیش پیشانی‌تان در هدف مشخصی به کار گرفته شده، مواد شیمیایی مغزتان نامتعادل شده و در حالت جنگ یا گریز قرار گرفته اید. از این جایگاه، دیدی نسبت به آینده ندارید و باید این واقعیت و ربط آن را به تصمیم‌گیری‌های نادرست تان درک کنید.

  1. زیرا یک روز یک کودک، حیوان خانگی، شاگرد یا شریک عاطفی‌ای در زندگی تان پیدا خواهد شد که به روزهایتان رنگ، معنا و رضایت خواهد زد.

و اگر الان به خودتان آسیب بزنید، هیچ گاه از این وجود گرانبها با خبر نخواهید شد.

  1. زیرا هنوز ممکن است نوع مشخصی از روان درمانی و ترکیب بهتری از داروها باشد که بتواند حمایت بیشتر و بهبودی را برای تان به ارمغان آورد.

برای مثال در درمان تروما، یک روانپزشک تلاش می‌کند تا ترکیب صحیح را برای مواد شیمیایی مغزتان پیدا کند؛ این می‌تواند تغییر بزرگی در پی داشته باشد.

  1. زیرا شما شخص خوبی هستید و ارزش مراقبت از خود را دارید.

مهم نیست چه کاری کرده اید و الان در مورد خود چه فکری می‌کنید؛ شما – شخص – خوبی – هستید.

  1. زیرا حتی با اینکه به نظر می‌رسد این حس شرم همین الان شما را نابود خواهد کرد، خیلی از مردم شرم و اهانت را تجربه کرده و از آن نجات یافتند.

سرخوردگی ای که در رابطه با شرمساری مقابل جمع احساس می‌کنید، یک واکنش بدوی است. نیاکان ما برای بقا، به گروه نیاز داشتند. با وجود اینکه بقای شما دیگر وابسته به گروه نیست، انگار این واکنش هنوز درون شما پسندیده و زنده است. فکر می‌کنید نمی‌توانید نجات پیدا کنید اما حقایق خلاف این را می‌گوید.

17 دلیل برای ادامه دادن زندگی
17 دلیل برای ادامه دادن زندگی
  1. زیرا زمان می‌گذرد و توجه دیگران نیز همینطور.

ترسی که نسبت به تفکر دیگران درباره خود، اشتباهات و موقعیت‌تان دارید، موجه است اما بدانید که سایر افراد نسبت به اتفاقاتی که در طول زمان برای شما می‌افتد، اهمیت چندانی قایل نیستند.

  1. هنوز دلیل برای ادامه دادن هست، زیرا افرادی هستند که تا کنون آنها را ملاقات نکرده اید؛

کسانی که به شدت شما را دوست خواهند داشت و وفاداری را به شما اثبات خواهند کرد. تصورش شگفت انگیز نیست؟ اگر به زندگی ادامه دهید، این احتمال وجود دارد که روابط زیبا و عالی در زندگی‌تان ظاهر شوند.

مشاوره آنلاین

  1. زیرا زندگی هنوز چیزهای خوب و اعجاب انگیزی دارد؛

همچون یک قطعه عالی ویولن باروک، هیجان مُهر روی پاسپورت و خرسندی از صرف یک وعده خوراکی طولانی و خوشمزه با یک دوست خوب که مدتی ملاقاتش نکرده بودید؛ کسی که همیشه باعث می‌شد حس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

  1. زیرا هیچ چیزی همیشگی نیست، از جمله عذاب‌ها، سوگ، ترس و شرم.

این بدین معنا نیست که زمان همه زخم‌ها را التیام می‌بخشد، بلکه زمان بر پردازش بهتر، تجارب جبرانی، دیدگاه نسبت به آینده و تغییر هیجانات می‌افزاید که همه این‌ها از حاد بودن اوضاع کم می‌کنند.

  1. زیرا وقتی همه چیز را لحظه به لحظه و گام به گام انجام دهید، شعله طاقت فرسای اضطراب و خلا افسردگی اندکی مدیریت‌پذیر‌تر می‌شود.

در روزهای سیاهی که روح تان تجربه می‌کند، به یک قایق نجات کوچک بچسبید؛ این نجات دهنده می‌تواند یک شخص حامی، یک نمایش تلویزیونی آرامبخش، سرگرم کننده و آشنا، یک وعده خوراکی تسلی بخش و یک روتین کوتاه صبحگانه باشد. هر چیزی که کمک‌تان می‌کند احساس کنید برای چند دقیقه به تسکین و تسلط دست یافته اید. این لحظات اثربخش خواهند بود و دست به دست هم می‌دهند تا جایی که قایق نجات زندگی به کشتی ای تبدیل می‌شود که شما را به ساحل امن باز می‌گرداند.

 

اگر شما یا عزیزتان به فکر خودکشی هستید و دلیل برای ادامه دادن زندگی ندارید، لطفا فورا به جستجوی کمک بروید. در ایران می‌توانید با خط ۱۲۳ با اورژانس اجتماعی در ارتباط باشید. همچنین در هر کجای جهان که هستید، می‌توانید از طریق همین سایت به بخش درمانگران مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم مصاحبه اولیه، از متخصصین سها کلینیک کمک بگیرید.

منبع:

https://www.psychologytoday.com

کلینیک روانشناسی سها٬ مرکز ارائه خدمات مشاوره روانشناسی٬ مشاوره آنلاین٬ مشاوره خانواده و مشاوره جنسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]