نشانه های فراموش نکردن عشق قدیمی در مردان چیست؟ در این مقاله بخوانید: «چطور بفهمم پارتنر جدیدم هنوز به عشق قبلیش فکر می‌کنه یا نه؟»

علایم فراموش نکردن عشق قدیمی در مردان
علایم فراموش نکردن عشق قدیمی در مردان

چالش‌های آشنایی با فرد جدید

بعد از قرار گذاشتن با فردی جدید، باید زمانی را به شناختن او اختصاص دهیم. علایقش چیست؟ شخصیت او چگونه است؟ آیا قابل اعتماد است؟ آیا او را جذاب می‌دانیم؟ با دوستان و خانواده ما چگونه رفتار می‌کند؟ یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد که به تازگی وارد رابطه عاطفی شده‌اند، این است که آیا فرد مورد نظر از نظر عاطفی به آنان توجه دارد یا خیر. این بدین معنی است که او درگیر عشق‌های قدیمی (یا فعلی)، روابط پنهانی یا وابستگی‌های عمیق به کسی دیگر نباشد.

بیشتر بخوانید: دلایل ازدواج نکردن پسرها چیست؟

البته، ممکن است تعلقاتی آشکار از رابطه‌ی قبلی پارتنر جدید شما وجود داشته باشد. مثلا حیوانات خانگی مشترک، دارایی‌های مشترک و شاید حتی فرزندان. شما باید تصمیم بگیرید که تا چه حد می‌توانید این موارد را تحمل کنید. بسیاری از زوج‌ها می‌توانند با توافق مناسب، به دنبال چنین واقعیات اجتناب‌ناپذیری احساس تهدید نکنند.

اما آنچه کار را سخت می‌کند، تعلقات قلبی پنهان است. جهت‌گیری قلبی و پنهان فرد، تاثیر بیشتری بر چگونگی پیشروی رابطه‌تان با او (حداقل در ابتدای کار) دارد.

اگر نگرانید که آیا پارتنر جدید شما هنوز در فکر عشق قدیمی‌اش هست یا خیر، در ادامه هفت علامت وجود دارد که کمک‌تان می‌کند به این موضوع پی ببرید:

  1. مداوم و بسیار منفی در مورد عشق سابق‌شان صحبت می‌کنند

اگر پارتنر جدیدتان، مدام در مورد شریک سابقش بدگویی می‌کند، احتمالا هنوز درگیر اوست. نگاهی صادقانه به دلایل عدم موفقیت و پایان یک رابطه چیز بدی نیست. اما اینکه مدام در مورد نقص‌های عشق سابق‌تان حرف بزنید، بحث دیگری است. وقتی با اتمام روابط قبلی خود کنار می‌آییم، کمتر در مورد وحشتناک بودن آن فکر می‌کنیم. در برخی موارد، حفظ خشم نسبت به دیگری می‌تواند راهی برای در ارتباط ماندن با او و نیز راهی برای جلوگیری از نزدیک شدن دیگران به ما باشد. اگر به نظر می‌رسد فردی که با او قرار می‌گذارید چنین وضعیتی دارد، بدانید که قلب او هنوز خارج از دسترس است.

  1. فراموش نکردن عشق قدیمی در مردان
    فراموش نکردن عشق قدیمی در مردان

    وقتی صحبت از عشق سابق‌شان می‌شود، به هم می‌ریزند

این فراتر از معذب شدن‌های لحظه‌ای، دزدیدن نگاه‌ و لکنت‌های گاه و بی‌گاهی است که ممکن است هنگام اشاره به یک معشوق سابق پیش بیاید. زمانی که اسم عشق‌ سابقتان برده می‌شود، طبیعی است که کمی معذب شوید. ما نمی‌دانیم فرد مقابل ما را به خاطر رابطه‌ی قبلی با آن‌ها چطور قضاوت می‌کند. شاید نخواهیم با صحبت در مورد عشق قدیمی‌مان، مخاطب جدیدمان را معذب کنیم. یا شاید کلا با این وضعیت راحت نباشیم.

اما زمانی که پارتنرتان با شنیدن اسم عشق سابقش، به‌شدت احساساتی (مثلا بسیار غمگین، عصبانی یا ترسیده) می‌شود، هشیار باشید. احتمالا این بدین معناست که قلب او هنوز درگیر حضور یا خاطره‌ی شریک قبلی‌اش است.

  1. در مورد همسر سابق خود طفره می‌روند

ممکن است وقتی از پارتنر جدیدتان در مورد شریک سابقش سوال می‌پرسید، کاملا اجتناب کند. این پدیده که «دیوارکشی عاطفی» نامیده می‌شود، می‌تواند ناشی از برانگیختگی شدید احساسی یا «سیل احساسات» باشد. اگر این اتفاق زمانی رخ دهد که فردی به همسر سابقش اشاره می‌کند، می‌تواند نشان دهد که او هنوز درگیر آنهاست.

  1. آن‌ها به دنبال اشیایی هستند که به همسر سابقشان مرتبط باشد

نگه داشتن یک آلبوم عکس قدیمی در کمد (یا روی سیستم) که حاوی تصاویری از عشق سابق است، خطرناک نیست. اما نگه داشتن تصاویر همسر سابق در مکان‌های قابل دسترس یا نمایش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، بحثی جدا است. به همین ترتیب، استفاده مکرر از لباس‌ها یا هدایایی که متعلق به عشق سابق بوده‌اند، نشانه‌ای نسبتا قوی از حل نشدن آن عشق قدیمی است. آمادگی برای حرکت به جلو اغلب با رها کردن متعلقات گذشته امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: شخصیت اجتنابی در رابطه : نحوه برخورد با پارتنر نادیده‌انگار

  1. وقتی حرف از تعهد می‌شود، ابراز تردید شدید می‌کنند

تردید نسبت به تعهد دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. اما داشتن احساس (یا تمایل به از سرگیری رابطه) با شریک سابق، می‌تواند یک علت پررنگ باشد. اگر پارتنر جدیدتان، علاوه بر علایم فوق، در مورد پیشروی رابطه نیز تردید دارد، بهتر است این را بپذیرید که او به سادگی آماده‌ی حرکت به جلو نیست.

  1. آن‌ها مرتبا با همسر سابقشان در ارتباط هستند

اینکه فرد مرتبا با پارتنر سابقش پیامک رد و بدل کند، با او تماس بگیرد یا به صورت حضوری وی را ببیند، نشانه‌ای بسیار قوی از این است که فرد هنوز آن رابطه را تمام نکرده. فریب این ادعا را نخورید که آنها صرفا دوستانی معمولی هستند. اگر رابطه عاطفی قبلی آنان عمیق بوده، این حرف‌ها صرفا پوششی برای حفظ ارتباط قدیمی است.

  1. آن‌ها عشق سابقشان را در فضای مجازی دنبال می‌کنند

لایک کردن، به اشتراک گذاری پست‌ یا صرفا صرف وقت برای چک کردن پیج مجازی یا زمان آنلاین بودن‌ عشق سابق، به این معنی است که فرد برای فراموش کردن شریک سابق خود تلاشی نمی‌کند. هرگونه تعامل دیجیتالی با آن‌ها یا حساب مجازی‌شان، وابستگی عاطفی را تقویت می‌کند. در این موارد هشیار باشید.

سخن پایانی

اگر با کسی قرار می‌گذارید که برخی از یا همه این نشانه‌ها را دارد، مهم است انتظارات خود را مدیریت کنید تا دچار ناامیدی نشوید. بهبودی بعد از جدایی زمان می‌برد. برخی افراد با شروع قرارهای جدید و روابط تازه به طرز موثری بهبود می‌یابند. اما اگر کسی هنوز درگیر اشیا یا تصاویر مربوط به پارتنر سابقش است، دایما خاطرات منفی یا مثبت با او را مرور می‌کند، یا وقتی بحث به پارتنر سابقش می‌رسد، بسیار احساسی می‌شود، هشیار باشید. شاید بهتر است خیلی امیدوار نباشید.

اگر متوجه این نشانه‌ها شدید، گفتگویی صادقانه‌ در مورد نحوه ادامه مسیر با پارتنرتان ترتیب دهید. شاید به این نتیجه برسید که بهتر است مدتی به او فرصت دهید یا اینکه تصمیم به حدایی را درست‌تر بدانید.

منبع

psychologytoday

کلینیک روانشناسی سها٬ مرکز ارائه خدمات مشاوره روانشناسی٬ مشاوره آنلاین٬ مشاوره خانواده و مشاوره جنسی