اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا کنجکاوید تا مسیولیت صمیمیت در رابطه خود را بر عهده بگیرید. برای یادگیری چگونگی انجام این کار، در ادامه به روش های مختلف شروع رابطه جنسی عمیق می پردازیم.

شروع رابطه جنسی

اهمیت رابطه جنسی در چیست؟

شروع رابطه جنسی چه اهمیتی دارد؟ رابطه جنسی احتمالا تجربه ای لذت بخش و فوق العاده با شریک زندگی مان است. هر لحظه‌ی آن می‌­تواند سرگرم­کننده و مفرح باشد؛ از معاشقه اولیه گرفته تا کاوش در لمس فیزیکی و احساسات. جزییات لذت­بخشی که در هر لحظه می بینید، احساس می‌­کنید، لمس می‌­کنید و می‌چشید می‌­تواند تا روزها و هفته های آینده خاص و خاطره‌انگیز باقی بماند.

اما شروع رابطه جنسی ممکن است کمی دلهره‌آور باشد. احتمالا دلیل این نگرانی این است که بسیاری از افراد از طرد شدن یا شکست می ترسند و از این رو در شروع رابطه جنسی تردید می‌کنند. ممکن است نگران باشید که خیلی قوی ظاهر شوید، کنترل‌تان را از دست بدهید، حرف اشتباهی بزنید یا کاری کنید که همه چیز را ناخوشایند و غیر جذاب جلوه دهد. اغلب اوقات، ممکن است وسوسه شویم تا این مسیولیت را به شریک زندگی خود بسپاریم تا اولین قدم را به سمت صمیمیت جنسی بردارد.

چرا شروع رابطه جنسی مهم است؟

رابطه جنسی بسیار فراتر از چند دقیقه تعامل جسمی بین شریکان عاطفی است. سکس می تواند صمیمیت عاطفی را بین شریکان عاطفی تقویت کند و حتی استرس روزانه را تسکین بخشد. جالب است بدانید که در پی کووید-19، افرادی که در طول قرنطینه فعالیت جنسی داشتند، سطوح پایین‌تری از افسردگی و اضطراب را گزارش کردند.

رابطه جنسی افزون بر این که برای سلامت عاطفی و جسمی فرد مفید است، می تواند عزت نفس شما را تقویت کند. آگاهی از اینکه معشوق تان شما را مطلوب می داند و می خواهد قدردانی خود را از روش های شهوانی و جنسی به شما نشان دهد، می تواند بسیار انگیزه بخش باشد.

اگر شما معمولا آنی نیستید که رابطه جنسی را آغاز می کند، تغییر در روندتان می تواند طراوتی تازه به رابطه ببخشد. تلاش شما می‌تواند خصوصا در پی یک دوره افول رابطه، هیجان را بین شریکان عاطفی افزایش دهد.

نحوه شروع رابطه جنسی

بیایید نگاهی بیندازیم به این موضوع که چگونه می توانید رابطه جنسی را با شریک زندگی خود آغاز کنید.

  • اطمینان از رضایت آنها

اولین چیزی که در مورد شروع رابطه جنسی یا هر نوع صمیمیت فیزیکی باید بدانید، رضایت است. توافق شریکان عاطفی برای مشارکت جنسی اولین قدم الزامی است.

وقتی صحبت از صمیمیت جنسی می شود، فرضیات همیشه دقیق نیستند. ممکن است شریکان عاطفی در مورد علاقه، آمادگی یا گشودگی نسبت به سکس با یکدیگر توافق نداشته باشند. در حالی که شما برای شروع رابطه جنسی آماده هستید، شاید شریک زندگی تان خسته، نگران امور شغلی یا فقط در آن زمان به رابطه جنسی بی علاقه باشد.

لازم است در هر مرحله نظر آنها را در مورد مسایل جویا شویم. صریحا از آنها بپرسید آیا با این فعالیت یا با این سرعت در پیشروی راحت هستند یا نه. اگر شریک زندگی‌تان در پاسخ سکوت می‌کند، به نظر مردد می‌رسد یا در مورد رابطه جنسی در آن لحظه مطمین نیست، مهم است که به مرزهای او احترام بگذارید.

به یاد داشته باشید، رضایت جذاب است. آگاهی از این که شما و شریک زندگی‌تان در سطوح مشابهی از میل جنسی قرار دارید، گرمای مضاعفی به رابطه صمیمانه تان می‌دهد. می­توانید برای آگاهی از رضایت طرف مقابل، از یک یا چند مورد از سوالات زیر قبل یا حین رابطه جنسی استفاده کنید:

  • می تونم پیراهنت رو در بیارم؟
  • می تونم لمست کنم؟
  • می تونم [قسمت بدن] ت رو ببوسم؟
  • این کار چه حسی دارد؟
  • می خوای با هم دوش بگیریم؟
  • می خوای توی اتاق خواب بهم بپیوندی؟
  • می خوای ادامه بدم؟
  • دوست داری وقتی من … ؟
  • دوست داری باهات چی کار کنم؟
  • دوست داری به کجای بدنت دست بزنم؟

شروع رابطه جنسی

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از مشاور زناشویی

  • خواسته های خود را با صدای بلند بیان کنید

برای شروع رابطه جنسی، می توانید با تعریف و تمجید از شریک زندگی تان آن هم با کمی چاشنی اضافه آغاز کنید!. شروع کار با تحسین شگفت‌انگیز بودن آنها در پیراهن جدید، ستایش شان برای پیشرفت در باشگاه، یا هر تعریف واقعی دیگر می تواند بسیار تحریک کننده باشد؛ به خصوص زمانی که این با میل شدید شما همراه می‌شود!

درباره چیزی که در مورد شریک زندگیتان دوست دارید و احساسی که در شما ایجاد می‌کند به او بگویید. به آن‌ها بگویید که چقدر خوب به نظر می‌رسند و چقدر شما را هیجان‌زده می­‌کنند، یا چقدر دوست دارید موفقیت‌هایشان را جشن بگیرید و در آن لحظات چقدر جذب آنها می‌شوید. برانگیختگی، تمایل و علاقه خود را در لحظه شروع سکس با آنها به اشتراک بگذارید.

برای بالابردن سطح برانگیختگی، می­توانید مقداری صحبت های بازتر را در مورد مسایل جنسی به این ترکیب اضافه کنید. در اتاق خواب به همسرتان درباره برنامه‌هایتان توضیح دهید و به او بگویید که چقدر شما را تحریک می‌کند. تمرین کنید و بگویید که می‌خواهید با او چه کار کنید، چقدر دوست دارید او را لمس کنید یا طعم بدنش را بچشید. در مورد خواسته هایتان دقیق باشید و آنها را دعوت کنید تا با شما خوش بگذرانند.

همیشه زمان خوبی است که به همسرتان یادآوری کنید چقدر برای شما مهم است. این را می توانید در هر زمانی، هنگام شروع رابطه جنسی، حین و بعد از آن بیان کنید.

  • کمی به زبان بدن صحبت کنید

یک راه عالی برای ایجاد گرما و ابراز علاقه این است که تمایل خود را به شریک زندگی‌تان بدون کلام بیان کنید. مسواک زدن روبروی آنها در راهرو، چند لحظه وقت گذاشتن برای کشیدن انگشتان بین موهایشان یا نزدیک کشیدن به آنها برای لمس ​​یا در آغوش گرفتن، همگی راه‌های آسانی هستند که به همسرتان بفهمانید برای صمیمیت فیزیکی در دسترس هستید و به آن علاقه ‌مندید.

همچنین می‌توانید کارها را به آرامی آغاز کنید. ماساژ دادن همسرتان، بوسیدن صمیمانه یا در آغوش گرفتن عمیق، همگی فراخوان‌هایی هستند که او را متوجه میل شما به کاوش های شهوانی و جنسی می کنند.

  • خودجوش باشید

اگر شریک زندگی تان از خودانگیختگی لذت می برد، می توانید از ترجیحات او استفاده کنید. از آنجایی که رضایت همیشه در اولویت قرار دارد، ممکن است گاهی اوقات لازم باشد آشکارا و کلامی نظر او را جویا شوید. اما در صورتی که شریک زندگی شما قبلا نشان داده یا حتی گفته باشد که از لمس خودجوش لذت می برد، می توانید این کار را بدون کلام شروع کنید. اگر متوجه شدید که او این روش را دوست ندارد یا نظرش را تغییر داده، به مرزهای وی احترام بگذارید.

حرکات فیزیکی مانند باز کردن آهسته دکمه‌های لباس‌شان در حالی که مراقب واکنش و تایید آن‌ها هستید نیز می‌تواند کافی باشد.

مهم است که به نشانه های غیرکلامی در شریک زندگی خود، مانند تنش در مقابل آرامش، لبخند در برابر اخم یا ابراز نگرانی در مقابل ابراز آرامش توجه کنید. هماهنگی با پاسخ های آنان برای اطمینان از اینکه به مرزهای‌شان احترام می‌گذارید بسیار مهم است.

این فعالیت های بداهه را می‌توان در مکان های مختلف در خانه، ماشین یا سایر مکان های امن و خصوصی شروع کرد و از آن ها لذت برد. این می‌تواند راهی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز برای آرام نگه‌داشتن زندگی با شریک عاطفی تان باشد.

  • برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنید

در حالی که خودانگیختگی می‌تواند در شروع رابطه جنسی هیجان‌انگیز باشد، برنامه‌ریزی برای زمان سکس کاری است که بسیاری از زوج‌ها باید انجام دهند تا مطمین شوند که صمیمیت جسمی با یکدیگر را در اولویت قرار می‌دهند. وقتی سکس را در برنامه قرار می‌دهید، می توانید با هم مشتاقانه منتظر آن زمان مشترک بمانید و از این انتظار لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: فواید سکس

  • از ارتباطات شیطنت‌­آمیز استفاده کنید

می توانید از راه های شیطنت آمیز برای نشان دادن علاقه و در دسترس بودن خود برای رابطه جنسی به شریک زندگی تان استفاده کنید. ممکن است جواهرات خاصی بپوشید که به آنها بفهماند مایل به برقراری سکس هستید، یا شاید بخواهید یادداشتی را روی کمد آنها یا روی تخت جایی که آن را ببینند، بگذارید.

حتی می‌توانید یک آهن‌ربای مخصوص یخچال داشته باشید که وقتی می‌خواهید با شریک زندگی خود رابطه جنسی برقرار کنید، آن را در پوزیشن خاصی قرار دهید (به عنوان یک رمز بین شما و همسرتان). خلاق باشید و از خلاقیت خود لذت ببرید!

شروع رابطه جنسی

  • یک پیغام هیجان انگیز بفرستید

اگر به فکر شروع رابطه جنسی هستید، یک مکان ساده برای شروع، صفحه چت است. می توانید با ارسال یک جمله ساده «بی صبرانه منتظر دیدنت هستم!»، به آنها امیدی بدهید که بعد از کار منتظر آن باشند.

اگر می خواهید شیطنت بیشتری به خرج دهید، می توانید در پیام خود به جزییاتی در مورد برنامه تان برای سکس آخر شب اشاره کنید.

هر کاری که با آن راحت ترید را انجام دهید، مهم این است که هیجان و اشتیاق را به همسرتان منتقل کنید.

  • هنگام صبح غافلگیرش کنید!

اگر به دنبال راهی جدید برای شروع سکس هستید، صبح زودتر از همسرتان بیدار شوید و با انجام آرام یک سکس دهانی، شهوت و وجود آنها را بیدار کنید!

  • در حمام به آنها بپیوندید

وقتی در حمام مشغول دوش گرفتن هستند، پیشنهاد کنید که می‌توانید به آنها بپیوندید. یا بعد از اینکه خودتان از حمام بیرون آمدید، لباس نپوشید و برهنه به کارهایتان برسید. این می تواند به آنها سرنخ دهد که آماده شروع سکس هستید.

  • با لباس تان سخن بگویید!

کلمات همیشه ضروری نیستند. گاهی اوقات، می توانید به لباس خود اجازه سخن گفتن بدهید. پوشیدن لباس خواب، آگاه کردن شریک زندگی تان از اینکه لباس زیر نپوشیده اید یا پوشیدن لباس‌هایی که در آنها احساس جذابیت می‌کنید، همگی راه‌هایی برای ارسال پیام‌های پیشنهادی برای زمان سکس در آینده هستند.

همچنین می توانید با همسرتان به عنوان یک راه جذاب و سرگرم کننده برای شروع رابطه جنسی، بازیِ نقش ها را انجام دهید. برای مثال از لباس مشاغل مختلف استفاده کنید.

  • توقعات غیر واقعی نداشته باشید

مهم است که هنگام رابطه جنسی به خود یا شریک زندگی‌تان فشار نیاورید. مواقعی پیش می آید که یکی از شما نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد، در حالی­که دیگری مایل به انجام آن است. با یکدیگر با درک و شفقت رفتار کنید و به فضای همدیگر احترام بگذارید. اگر شریک زندگی تان در یک زمان مشخص به سکس بی علاقه است، سعی کنید آن را به خودتان نگیرید. راه‌های دیگری برای ایجاد صمیمیت خارج از رابطه جنسی وجود دارد که می‌توانید در زمانی که به رابطه جنسی دسترسی ندارید، از آنها بهره مند شوید.

راه های دیگر برای تجربه صمیمت

وقتی به هر دلیلی در لحظه به رابطه جنسی دسترسی ندارید، می توانید انواع دیگر صمیمیت را تجربه کنید. از جمله:

  • صمیمیت عاطفی با به اشتراک گذاری عمیق ترین و شخصی ترین احساسات خود را با همسرتان
  • صمیمیت عقلی با اشتراک گذاری ایده ها، سوالات و سایر افکار با همسرتان و به چالش کشیدن مشفقانه‌ی یکدیگر، صحبت درباره کتاب ها و فیلم های محبوبتان
  • صمیمیت تجربی با گذراندن وقت با هم، شرکت در فعالیت ها و سرگرمی های مشترک
  • صمیمیت معنوی با اشتراک گذاری باورها و ارزش‌های واقعی تان. یا لذت بردن از تماشای طلوع آفتاب در کنار همدیگر

سخن پایانی

رابطه جنسی باید عملی لذت بخش و آزادانه بین دو بزرگسالِ راضی باشد. قابل درک است که بخواهید از این فعالیت لذت ببرید، بدون اینکه همیشه منتظر باشید تا شریک زندگی‌تان شروع‌کننده باشد.

شروع رابطه جنسی نباید ترسناک باشد. با به اشتراک گذاری نیازهای خود و اطمینان از اینکه شریک عاطفی­تان در همان حال و هوا قرار دارد، می توانید به راحتی مسیولیت تنظیم لحظات صمیمیت را بر عهده بگیرید.

شما چطور رابطه جنسی را با همسرتان شروع می‌کنید؟ همسرتان کدام نوع شروع را بیشتر دوست دارد؟ تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین مان به اشتراک بگذارید 🙂

منبع

https://www.verywellmind.com

https://www.marriage.com

کلینیک روانشناسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]