سیچوایشن شیپ چیست و به چه رابطه‌ای گفته می‌شود؟ در این مقاله با ما همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: مهم ترین نشانه‌های عاشق شدن زنان

سیچوایشن شیب چیست؟

ممکن است این روزها اصطلاح «سیچوایشن شیپ» را در عرصه‌ دوستیابی شنیده باشید. این اصطلاح به یک رابطه مبهم عاشقانه یا جنسی اشاره دارد که هیچ تعریف واضحی ندارد و شامل هیچ نوع تعهدی نمی‌شود.

سیچوایشن شیپ انتخاب چه کسانی است؟

اگر ویژگی‌های زیر را دارید، سیچوایشن شیپ مناسب شماست:

  • می‌خواهید با سایر افراد قرار ملاقات بگذارید

بله، می‌توانید هم کیک خود را داشته باشید و هم آن را بخورید! هیچ کس نمی‌تواند شما را به خیانت متهم کند. زیرا پاسخ شما می‌تواند این باشد: «خیانت در چه چیزی، دقیقا؟!»

  • نمی‌خواهید مسیولیت یک رابطه واقعی را بر عهده بگیرید

منظورتان این است که واقعا باید برای طرف مقابل در یک رابطه کاری انجام دهید؟ اگر در حال حاضر وقت و انرژی ندارید، احتمالا سیچوایشن شیپ مناسب شماست.

  • می‌خواهید بدون فشار یکدیگر را بشناسید

ممکن است سیچوایشن شیپ را به صورت موقتی انتخاب کنید. شاید برای آشنا شدن با فردی دیگر به زمان و موقعیتی آرام بدون هیچگونه توقعی از جانب مخاطبتان نیاز داشته باشید.

  • از تعهد می‌ترسید

برای شما هم سوال است که سیچوایشن شیپ چیست ؟ خب احتمالا تعهدی در آن وجود ندارد. اگر کلماتی مانند «ازدواج»، «برای همیشه» و «فقط یک نفر» حس بدی به شما می‌دهند، پس ماندن در حالت عدم تعهد ممکن است چیزی باشد که می‌خواهید.

سیچوایشن شیپ چیست و مناسب چه کسانی نیست؟
سیچوایشن شیپ چیست و مناسب چه کسانی نیست؟

 

بیشتر بخوانید: نشانه‌های یک رابطه عاطفی پایدار و سالم

  • نمی‌دانید چه می‌خواهید

اساسا می‌خواهید بدون اینکه مجبور به پرداخت هزینه کامل باشید، همه گزینه‌ها را امتحان کنید.

  • می‌خواهید از طرف مقابل استفاده کنید

ممکن است برای رابطه جنسی، دوستی، یک سبک زندگی خاص، ارتباطات اجتماعی، پیشرفت حرفه‌ای یا هر چیز دیگری به جز یک نقش مراقب به دنبال رابطه باشید.

سیچوایشن شیپ برای چه کسانی مناسب نیست؟

با توجه به آنچه گفته شد، سیچوایشن شیپ می‌تواند آزادی و انعطاف بیشتری نسبت به یک رابطه مشخص به شما بدهد. اما همچنین این موقعیت می‌تواند بسیار سخت باشد، اگر شما:

  • نمی‌خواهید وقت تلف کنید

شاید در موقعیت یا مرحله‌ای از زندگی نباشید که بخواهید وقت خود را صرف چیزی کنید که ممکن است به نتیجه نرسد.

  • عدم قطعیت را دوست ندارید

ممکن است تعداد زیادی ابهام وجود داشته باشد. قوانین سیچوایشن شیپ چیست؟ مانند «آیا باید دست هم را در جمع بگیریم؟»، «آیا باید تعطیلاتم را با این شخص برنامه‌ریزی کنم؟»، «چند وقت یک‌بار و چه زمانی باید با این شخص تماس بگیرم»؟، یا «در جمع او را چگونه معرفی کنم؟»

  • از این ایده که طرف مقابل‌تان همزمان با دیگران است خوشتان نمی‌آید

ممکن است شما خواهان تعهد باشید. در اینصورت، دیدن اینکه طرف مقابل‌تان در حال معاشقه، وقت‌گذرانی یا حتی داشتن رابطه جنسی با دیگران است، حس خوشایندی ندارد.

  • آسایش، ثبات و اطمینان یک رابطه متعهدانه را می‌خواهید

خودتان را گول نزنید. سیچوایشن شیپ خاصیت‌های یک رابطه متعهدانه را ندارد. مهم نیست که چند بار طرف مقابل بگوید که شما یک جفت معنوی هستید. آیا می‌توانید بی‌ثباتی ذاتی و استرس احتمالی قرار گرفتن در یک موقعیت نامشخص را تحمل کنید؟

  • ارتباط عاطفی عمیق‌تری می‌خواهید

باز هم، خودتان را فریب ندهید. سیچوایشن شیپ می‌تواند شما را احساسات عمیق بسیار دور کند.

کلام پایانی

در این مقاله خواندید سیچوایشن شیپ چیست ؟ سیچوایشن شیپ زمانی کار می‌کند که هر دو نفر روی اصول آن توافق داشته باشند و واقعا چنین چیزی را بخواهند. لازم است همواره ارتباط شفاف و باز وجود داشته باشد زیرا هر لحظه‌ ممکن است نظر یکی از طرفین در مورد اصول این رابطه تغییر کند. در اینصورت ادامه دادن دشوار می‌شود.

در نهایت، با خود و یکدیگر صادق باشید. آیا هر دوی شما می‌توانید سیچوایشن شیپ را تحمل کنید؟ تنها چیزی که در مورد این رابطه تضمین می‌شود این است که هیچ چیز تضمین شده نیست! شاید این با شرایط شما همخوانی داشته باشد. اما اگر فکر می‌کنید این رابطه می‌تواند به چیزی بیشتر تبدیل شود، چندان امیدوار نباشید. به هر حال، اوضاع ممکن است هرگز تغییر نکند.

منبع
psychologytoday

کلینیک روانشناسی سها٬ مرکز ارائه خدمات مشاوره روانشناسی٬ مشاوره آنلاین٬ مشاوره خانواده و مشاوره جنسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]