کات رابطه همیشه پایدار نیست. آیا جدایی شما پایدار خواهد بود؟! در این مقاله 9 روش برای تشخیص پایداری کات رابطه را بخوانید.

کات رابطه اصلا آسان نیست!

اگر جدایی کار ساده‌ای بود، برگشت به رابطه اینقدر محبوبیت نداشت! همه می‌دانند که جدایی کار سختی است. حتی افرادی که در روابط ناسالم هستند، تا جایی که می‌توانند کنار هم می‌مانند. در اینجا 9 عامل وجود دارد که می‌تواند میزان پایداری جدایی را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید:  10 نکته که باید در مورد برگشت به رابطه قبلی بدانید

9 روش برای اینکه بدانید برگشتی در کار هست یا نه !

در ادامه بخوانید آیا کات رابطه عاطفی شما بادوام خواهد بود یا خیر.

  1. جدایی شما چندان دردناک نیست…!

اگر خیلی خوش‌شانس باشید، درد نبودن با شریک زندگی‌تان بهتر از درد بودن با او است. این بزرگترین عامل پیش‌بین پایداری کات رابطه است. زیرا درد عاطفی به دنبال سریع‌ترین و ساده‌ترین نه لزوما بهترین راه‌حل می‌گردد. بعد از جدایی، ممکن است احساس تسکین فوری وجود داشته باشد. اما از آنجایی که روابط پیچیده هستند، احساسات دیگری بعدا به دنبال می‌آیند. غم، فقدان و ترس از تنهایی می‌توانند باعث شوند که در تصمیم خود شک کنید.

  1. کات رابطه عاطفی من چقدر طول می کشد؟
    کات رابطه عاطفی من چقدر طول می کشد؟

    میان شما فاصله فیزیکی وجود دارد

اگر جدایی با نقل مکان همراه باشد که شما را از نظر فیزیکی از هم دور کند، احتمالا کات رابطه شما پایدار خواهد ماند. اگر همچنان در محل زندگی یا کار نزدیک هم نباشید، احتمال برخورد تصادفی یا عمدی با هم کم می‌شود. از طرف دیگر، دیدن همدیگر در محل کار یا اطراف خانه فرصت‌هایی برای تجدید نظر و آشتی ناگهانی ایجاد می‌کند.

  1. دوستان شما پارتنر قبلی‌تان را دوست ندارند

وقتی دیگران از تصمیم‌تان حمایت می‌کنند، پایبندی به برنامه جدایی آسان‌تر می‌شود. دوستان و خانواده‌ای که پارتنر قبلی شما را نمی‌پسندند، تبدیل به بهترین دفاع شما در برابر بازگشت به رابطه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چرا باید ازدواج کنم؟ 12 دلایل ازدواج

  1. پای شخص جدیدی در میان است

ممکن است در واکنش به سوگ اتمام رابطه قبلی، فورا وارد رابطه جدیدی شوید. اینگونه روابط به ندرت جواب می‌دهند؛ زیرا زمانی برای پردازش احساسات یا یادگیری از تجربه قبلی وجود نداشته است. اما اگر فرد جدیدی برای رفع برخی از نیازهای عاطفی خود داشته باشید، ممکن است کات رابطه قبلی‌تان آسان‌تر شود.

  1. قبلا تجربه کات و برگشت مکرر داشته اید

ممکن است از تجربه آموخته باشید که یک جدایی کامل به رنج رفت‌وبرگشت‌های مکرر می‌ارزد.

  1. شما در کنترل تکانه خوب عمل می‌کنید

اگر به «خویشتن‌داری» مشهور هستید، کات رابطه شما می‌تواند دایمی یا درازمدت شود. یعنی تا زمانی که مطمینید جدایی گزینه بهتری برای شماست.

  1. شما احساسات منفی را خوب تحمل می‌کنید

توانایی تحمل احساسات که به خودکنترلی نیز مرتبط است، ابزاری مهم در جعبه ابزار جدایی شماست. هر چقدر تحمل درد برای شما سخت‌تر باشد، بیشتر وسوسه می‌شوید که همه چیز را به حالت اول بازگردانید.

  1. مرزهای مشخصی دارید

اگر متوجه شوید پارتنر قبلی‌تان بدون شما رنج می‌برد، آیا می‌توانید بی‌تفاوت بمانید و هیچ کاری برای کمک به او انجام ندهید؟ تماشای رنج کشیدن کسی که به او اهمیت می‌دهید می‌تواند بسیار دردناک باشد. اما گاهی رنج کشیدن بخشی ضروری از بهبودی و رشد است. در این مورد، مرزهای مشخص می‌تواند هر دو طرف را از بازگشت به قبل محافظت کند.

  1. رابطه شما طولانی نبود

بله، ممکن است در عرض چند ماه به شدت به کسی وابسته شوید. اما هر چه زمان کمتری با کسی گذرانده باشید، احتمال اینکه قربانی هزینه‌های از دست رفته شوید کمتر است. حتی افراد باهوش هم به این دام می‌افتند: هر چه زمان، انرژی یا پول بیشتری را در کاری که نتیجه نمی‌دهد «سرمایه‌گذاری» کرده باشید، ترک کردن آن سخت‌تر است. قطعا نمی‌خواهید «سرمایه‌گذاری» خود را از دست بدهید. اگر رابطه کوتاه باشد، کات رابطه آسان‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: بوی بد شریک عاطفی می‌تواند جدایی را پیش بینی کند

سخن پایانی درباره کات رابطه عاطفی

اگر در میانه یک جدایی هستید، صرف نظر از آنچه اتفاق می‌افتد، با خودتان مهربان باشید. جدایی برای همه سخت است و ممکن است قبل از اینکه نتیجه دهد به چند بار تلاش نیاز داشته باشد.

منبع

psychologytoday

کلینیک روانشناسی سها٬ مرکز ارائه خدمات مشاوره روانشناسی٬ مشاوره آنلاین٬ مشاوره خانواده و مشاوره جنسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]