رابطه جنسی خشن چرا تا این حد برای برخی مردم جذاب است؟ سکس همیشه ملایم و با نوازش و بوسه نیست. گاهی اوقات رابطه‌ی جنسی می‌تواند سخت و شدید باشد. خیلی از مردم و خصوصا زوج‌های جوان سکس خشن انجام می‌دهند. بنابراین، در این مقاله به تعریف و دلایل جذابیت سکس خشن برای افراد می‌پردازیم. همچنین بررسی می‌کنیم آیا این مسیله طبیعی است یا نیاز به درمان وجود دارد؟

 

آگاهی اخلاقی

این مقاله برای بزرگسالان گردآوری شده است. توجه داشته باشید که انجام هر یک از کارهایی که تحت عنوان رابطه‌ی جنسی خشن طبقه‌بندی می‌شود، بدون رضایت دوطرفه، خشونت‌آمیز است و تجاوز محسوب می‌شود.

 

رابطه‌ جنسی خشن چیست؟

دلایل جذابیت رابطه‌ جنسی خشن برای افراد چیست؟ پیش از پاسخ به این سوال، باید تعریف و علایم این نوع سکس را بررسی کنیم. وقتی می گوییم دوست داریم، دوست نداریم یا می خواهیم رابطه جنسی خشن داشته باشیم دقیقا منظورمان چیست؟ و آیا شرکای جنسی ما وقتی به رابطه خشن فکر می‌کنند، همین منظور را دارند؟

پژوهشگران وقتی به رابطه‌ جنسی خشن اشاره می‌کنند، از انواعی از فعالیت حرف می‌زنند:

  • سیلی زدن
  • قفل کردن (نگه داشتن محکم یک فرد یا با فشار کسی را محصور کردن)
  • تف انداختن
  • فشار آوردن شبیه به خفه کردن
  • کشیدن موها
  • گازگرفتن
  • گرفتن دهان (محدودکردن تنفس فرد با قراردادن چیزی در داخل یا روی دهان آنها)

موارد دیگری نیز وجود دارد اما به طور کلی در مورد این فعالیت ها صحبت خواهیم کرد.

مانند همه‌ی انواع دیگر سکس، در این رابطه نیز رضایت و مراقبت عنصری کلیدی است. اگر رضایت یا مراقبت کمی وجود داشته باشد یا اصلا نباشد، این اعمال خشونت آمیز و جرم تلقی می‌شوند. انجام این کارها بدون رضایت، غیراخلاقی و اشتباه است.

                                                                 بیشتر بخوانید : سکس تراپی چیست؟

رابطه‌ جنسی خشن چه ویژگی‌هایی دارد؟

در طول سکس خشن چه اتفاقی می‌افتد؟ ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • توقف ناگهانی یک بحث به دلیل برانگیختگی جنسی
  • فعالیت های جنسی که از هنجارهای شما فاصله دارند
  • رفتارهای بدون فکر و تکانشی
  • احساس آرامش پس از سکس، حس رهایی از تنش
  • حالات انتقال‌یافته ای از برانگیختگی (مثلا وقتی عصبانی هستید، بدن شما از نظر جسمی برانگیخته می‌شود، ضربان قلب‌تان بالا می‌رود و حالت گرگرفتگی دارید. این تغییرات در طول برانگیختگی جنسی رخ می‌دهند)

شیوع رابطه جنسی خشن

سکس خشن در بسیاری از زوج ها خصوصا جوان‌ترها رایج است.

در یک پژوهش نظرسنجی درباره‌ی سکس خشن، 56% گفتند که تجربه‌ی این رابطه ناخواسته بود و 41% آن را مطابق با تمایل خود یاد کردند. وقتی از افراد پرسیده شد که آیا این اعمال جنسی سبب ترس آنها بوده یا خیر، 69% مخالفت کردند (پاسخ «هرگز» دادند). در مورد رضایت طرفین، 52% رضایت داشتند و 46% گزارش دادند که بدون رضایت تن به این رابطه دادند. با این حال، تعداد نمونه در این پژوهش کم بود و به مطالعات بیشتر نیاز است.

دلایل جذابیت رابطه‌ جنسی خشن برای افراد

افراد به دلایل متفاوت و به اشکال گوناگونی سکس می‌کنند. افرادی که به سکس خشن علاقه دارند، لزوماً خشن یا پرخاشجو نیستند.

خیلی از افراد برای کسب لذت جنسی به تحریک حواس زیادی نیاز دارند. در ادامه به تعدادی از دلایل جذابیت سکس خشن برای افراد می‌پردازیم:

1.دخیل بودن عنصر غافلگیری.

یکی از دلایل جذابیت رابطه جنسی خشن این است که هر لحظه ممکن است با چیز جدیدی غافلگیر شویم. غافلگیری، گیرنده های دوپامین را تحریک می‌کند که سبب ایجاد رضایت جنسی بیشتر می‌شود. تجارب دور از انتظار به تازگی و هیجان انگیزبودن رابطه‌ی ما کمک می‌کند. در طول رابطه خشن بی‌باک‌تر می‌شویم و سعی می‌کنیم از حواس مختلف لذت ببریم. برای مثال، گازگرفتن می‌تواند دوپامین را تحریک کند.

2.پیامی مبنی بر اعتماد ارسال می‌کند.

دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که این نوع رابطه از پیشینه‌ی حیوانی ما ناشی می‌شود، جایی که گازگرفتن دوستانه بخشی از آیین های اجتماعی بودند. برخی نخستی شناسان معتقدند این نوع گازگرفتن فقط در اعضای نزدیک خانواده و دوستان روی می‌داده و مثل این است که بگوییم: «اونقدر بهت اعتماد دارم که خودم رو زیر زبونت قرار می‌دم و مطمینم بهم صدمه نمی‌زنی». شما می‌دانید که هرگاه از شریک عاطفی‌تان بخواهید، عمل جنسی را متوقف خواهد کرد.

3.گازگرفتن می‌تواند نشانی از اِعمال قدرت باشد.

قدرت، هیجان انگیز است و کنترل، زمینه‌ی اصلی تعامل جنسی است. کسب یا احاطه شدن توسط قدرت می‌تواند برای خیلی از افراد شدیدا تحریک کننده باشد. با اینکه امروز بسیاری از زنان یا مردان در کار خود در جایگاه قدرت هستند و همه‌ی روز را به گرفتن تصمیمات مهم می‌گذرانند، دادن کنترل به کس دیگری در رختخواب می‌تواند حسی از آرامش و رهایی را برایشان به ارمغان بیاورد.

4.قدرت، ازخود بی‌خود کننده است.

در طول سکس، فردی که حس قدرت بیشتری دارد، احساس می‌کند هرآنچه را که می‌خواهد می‌تواند از شریک جنسی خود دریافت کند. از طرفی، شریک جنسی احساس می‌کند که کسی با تمام نیرو خواهانش است. این می‌تواند برای هردو طرف تحریک‌کننده باشد.

5.تسلیم‌شدن برای برخی (خصوصا زنان) تحریک‌کننده است.

زنانی که به سکس خشن تمایل دارند، نسبت به اندازه‌ی فیزیکی، قدرت و مردانگی شریک عاطفی خود برانگیخته می‌شوند. این تفاوتی غیر قابل چشم‌پوشی بین زنان و مردان است که می‌تواند شهوت‌انگیز جلوه کند.

6.فرار از بحث.

از دیگر دلایل جذابیت رابطه‌ جنسی خشن، گریز از گفتگو است. برخی افراد که به سختی قادرند با هیجانات خود کنار بیایند، از سکس خشن به عنوان راهی برای فرار از بحث در مورد مسایل استفاده می‌کنند که مشکلی را حل نمی‌کند. اگر این دلیل شما برای انجام رابطه خشن است، بهتر است با یک زوج درمانگر مشورت کنید.

بیشتر بخوانید : 4 دلیل که چرا زنان به اندازه مردان رابطه جنسی را دوست ندارند؟

آیا تقصیر پورن است؟

مهم ترین نکته در پاسخ به این سوال اینجاست: پورن شما را وادار به انجام هیچ کاری نمی‌کند. اگر شما چیزی را در ویدیوی پورن دیدید و امتحانش کردید، وظیفه و مسیولیت شما این است که حواستان به ایمنی و رضایت دو جانبه باشد. درست است که صنعت پورن رفتارهایی را حتی فراتر از آنچه ذکر شد (همچون سوزاندن نواحی تناسلی و …) به عنوان سکس خشن نشان می‌دهد و آنها را به عنوان سکس طبیعی به نمایش می‌گذارد، اما نمی‌توان گفت تماشای پورن سبب افزایش رفتارهای خشن شده، زیرا مسیولیت انجام رابطه خشن با خود فرد است.

 

رضایت در رابطه‌ جنسی خشن

 

با توجه اینکه پژوهش‌ها از شیوع این نوع رابطه خبر می‌دهند، مهم‌ترین نکته این است که (مانند همه‌ی انواع دیگر سکس) یاد بگیرید چطور نظر و احساس خود را بیان کنید و فقط وقتی به این رابطه بپردازید که هردوی شما راضی هستید. مهم است از پیش توافق کنید که با کدام اعمال در طول سکس خشن موافق و مخالفید و به این توافق پایبند بمانید.

 

چطور رابطه جنسی خشن را به روشی ایمن انجام دهیم؟

اگر شما و شریک عاطفی تان به رابطه جنسی خشن علاقه مندید و به تازگی قصد امتحان آن را دارید، بهتر است نکاتی را برای ایمنی رعایت کنید:

  • با یک فعالیت آشنا که هر دو به آن عادت دارید شروع کنید
  • در قدم بعد، به سراغ فعالیتی کمی شدیدتر بروید مانند بستن دست و پاها
  • هرچیزی را که دوست داشتید امتحان کنید، به شریک خود بگویید
  • می‌توانید از همسرتان بپرسید: «کاری هست که اصلا دوست نداشته باشی امتحان کنی؟ مثلا من دوست ندارم به اون قسمت هایی از بدنم که مردم می‌تونن ببینن، ضربه بزنی»

 

ارتباط پس از سکس خشن

در ادامه‎ ی مقاله‌ی دلایل جذابیت رابطه‌ جنسی خشن، به ارتباط پس از سکس می‌پردازیم. مهم است مانند همه‌ی انواع دیگر روابط جنسی، پس از این رابطه بتوانید با شریک عاطفی خود صحبت کنید. در مورد چیزهایی که حس خوبی به تان داد و اعمالی که می‌شد به شکل دیگری اجرا شوند، صحبت کنید. آیا خشونت زیاد بود؟ یا به حد کافی خشن نبود؟ آیا نیاز دارید دفعه‌ی بعدی دستانتان در جای دیگری بسته شود؟ این نوع بازخوردها بسیار باارزش اند.

اشکالی ندارد که چنین تمایلی داشته باشیم

همانطور که فیلم ترسناکی را دبا احساس درونی ایمنی تماشا می‌کنیم و می‌دانیم که هرگاه ترسیدیم می‌توانیم قطعش کنیم، سکس خشن را نیز می‌توانیم در صورت نیاز متوقف کنیم.

میل به این رابطه، از نیاز به کنترل نشات می‌گیرد. وقتی یکی از شریکان عاطفی کاملا می‌تواند شریک دیگر را تحت کنترل بگیرد و میزان خشن‌بودنِ رابطه را مدیریت کند، داشتن احساس لذت و رضایت سخت نیست. این لذت در نتیجه می‌تواند به سکسی سریع‌تر، سخت‌تر و خشن‌تر بیانجامد.

بیشتر بخوانید : اهمیت سکس در رابطه زوجین

چه زمانی رابطه جنسی خشن طبیعی نیست؟

مرز بین تجاوز جنسی و سکس خشن باید مشخص شود. گاهی ممکن است این دو با هم همپوشانی داشته باشند. سکس خشن، رضایت طرفین را در بردارد و هر دو طرف لذت می‌برند اما در تجاوز حنسی، لذت و رضایتی وجود ندارد.

در رابطه‌ی جنسی خشن، طرفین در مورد تبادل قدرت با هم مذاکره می‌کنند، در نظر می‌گیرند که گیرنده مایل به دریافت چه چیزی است و دهنده خواهان انجام چه کاری‌ست. آنها در مورد اعمال جنسی توافق می‌کنند. طرفین در مورد مکان هایی از بدن که برای ضربه زدن امن تر اند صحبت می‌کنند. این نوع گفتگو، به افراد اطمینان می‌دهد که هیچ ترومایی از گذشته برانگیخته نشود و هردو با کارهایی که انجام می‌شود، راحت باشند.

هرگاه احساس کردید رابطه‌ جنسی خشن شما، از استانداردهای بالا پیروی نمی‌کند، یعنی حس کردید به نیازتان توجهی نمی‌شود، در طول رابطه درد می‌کشید، لذت نمی‌برید، احساس تحقیرشدن می‌کنید و آرزو می‌کنید هرچه زودتر این کار تمام شود، اینجا جایی است که باید از یک زوج درمانگر یا درمانگر جنسی بخواهید در مورد این عدم توافق به شما و همسرتان کمک کند. شما تقصیری ندارید. امیال جنسی ما آدم ها با یکدیگر متفاوت است و هر کسی به نحوی از رابطه‌ی جنسی لذت می‌برد. پس اگر از انجام سکس خشن با همسرتان رنج می‌برید، سکوت نکنید و به خواست درونی خود احترام بگذارید.

 

اکنون شما بنویسید؛ آیا تاکنون رابطه‌ جنسی خشن را تجربه کرده‌اید؟ این تجربه چه نکات مثبت و منفی‌ای داشت؟ منتظر نظراتتان هستیم.

 

منابع

https://www.bishuk.com/

psychologytoday

بیشتر بخوانید : فواید سکس یا فواید رابطه جنسی برای تندرستی

 

کلینیک روانشناسی سها٬ مرکز ارائه خدمات مشاوره روانشناسی٬ مشاوره آنلاین٬ مشاوره خانواده و مشاوره جنسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]