تجربه‌ی یک رابطه جنسی سالم و نیرومند امکان پذیر است؛ فقط کافی است بخواهید و تلاش کنید. برافروخته نگه داشتن شعله جنسی در یک رابطه می‌تواند برای بسیاری از زوج ها چالش‌انگیز باشد. در این مقاله، راه هایی را برای تجربه‌ی رابطه جنسی رضایت بخش می‌خوانیم.

رابطه جنسی رضایت بخش چگونه است؟

رابطه جنسی رضایت بخش چگونه است؟ زوج‌هایی که رابطه جنسی مرتبی دارند، نسبت به زوج‌هایی که کمتر سکس می‌کنند، رضایت جنسی بیشتری تجربه می‌کنند. آنها همچنین با داشتن بخشش بیشتر نسبت به کاستی‌های شریک زندگی خود، در مدیریت تعارضات بهتر عمل می‌کنند.

با این حال، صمیمیت جسمی در خلا اتفاق نمی‌افتد، بلکه زمانی که شرایط مناسب تنظیم شده باشد و صمیمیت توسط هر دو شریک مورد بحث و اولویت قرار گیرد، شروع به رشد می‌کند. بنابراین دقیقا چگونه رابطه جنسی و صمیمیت را در اولویت رابطه خود قرار دهیم؟

طبق پژوهش ها، رایج‌ترین راهبردهای گزارش شده توسط زوج‌هایی که از زندگی جنسی خود رضایت دارند، چند مورد است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

اصول رابطه جنسی رضایت بخش چیست؟

در این بحش در مورد اصول رابطه جنسی رضایت بخش می‌خوانیم:

  • برنامه ریزی برای رابطه جنسی

فرهنگ و رسانه ها به ما آموخته اند که رابطه جنسی شگفت انگیز چیزی است که خود به خود اتفاق می افتد. اگرچه این اغلب در مراحل اولیه یک رابطه صدق می‌کند، اما در بلندمدت، انتظاری غیر واقعی است. زوج هایی که زندگی جنسی فعال و سالمی دارند، تجربه رضایت جنسی را در برنامه خود قرار می دهند.

اگرچه بسیاری از افراد، رابطه جنسی برنامه‌ریزی شده را کاملا غیر جذاب می‌دانند، اما این واقعا تفاوتی با برنامه‌ریزی برای یک تعطیلات شگفت انگیز و سپس انتظار فوق العاده برای رسیدنش ندارد. برنامه ریزی رابطه جنسی، باعث می‌شود برای آن رویداد خاص انتظار بکشید که خب، بسیار شهوت انگیز است. این کار به شریک زندگی شما نشان می‌دهد که برای او و صمیمیت با وی ارزش قایل هستید.

بیشتر بخوانید : زوج های مسن و طراوت زندگی جنسی

  • به اشتراک گذاری تخیلات جنسی

زوج‌هایی که از نظر جنسی رضایت دارند، از توصیف تخیلات یا فانتزی های جنسی خود برای یکدیگر نمی‌ترسند. آنها از اعتراف به تمایلات جنسی غیرمعمولی که ممکن است داشته باشند واهمه ندارند. آنان می توانند بدون هراس در مورد چیزهایی که می‌خواهند امتحان کنند یا آنها را هیجان زده می‌کنند، صحبت کنند.

با این حال، به اشتراک گذاشتن تخیلات جنسی نباید در همان زمانی که مشغول برقراری رابطه جنسی هستید اتفاق بیفتد، زیرا هر دوی شما احتمالا احساس آسیب پذیری می‌کنید. بهتر است زمان و مکانی جداگانه را که در آن برای فاش کردن علایق تان احساس راحتی می‌کنید، به این کار اختصاص دهید.

  • تنظیم حس و حال سکس قبل از برقراری رابطه جنسی

همانطور که زوج درمانگری توانمند به نام اتر پرل می‌گوید، پیش نوازی زمانی آغاز می شود که آخرین ارگاسم فروکش کند. زوج‌هایی که تجربه رابطه جنسی رضایت بخش دارند، در زمان‌هایی که در حال برقراری رابطه جنسی هستند، فعالانه با هم ارتباط می‌گیرند، معاشقه می‌کنند و از زمان با هم بودن لذت می‌برند.

آن‌ها فضاها و زمان‌هایی را برای این کار انتخاب می‌کنند که عاری از حواس‌پرتی باشد، جایی که می‌توانند حضوی کامل بیابند و بر لذت یکدیگر متمرکز شوند. این آماده سازی ها لازم نیست خیلی آرمانی باشد؛ چند شمع یا نور خوب هم می‌تواند کمک کند.

  • مد نظر قرار دادن تازگی

میل جنسی در جایی شعله ور می شود که امنیت و ایمنی با تازگی، هیجان و ماجراجویی متعادل شود. رابطه جنسی زمانی در بهترین حالت است که حس اعتماد را به یکدگیر داشته باشیم و بدانیم که شریک زندگی مان به چه چیزی علاقه مند است. اما این واقعا با میزان مداومی از تازگی رشد می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد زوج‌هایی که هر ماه دست کم یک چیز جدید را امتحان می‌کنند، چه پوزیشن جنسی متفاوتی باشد و چه بستر یا شرایطی جدید، رضایت‌بخش‌ترین تجربه رضایت جنسی را دارند.

بیشتر بخوانید: اهمیت سکس

  • عدم توقع برای تجربه‌ی سکسی بی نقص و کامل

رابطه جنسی ممکن است بی نظم، ناقص و گاهی حتی خنده دار باشد. زوج‌هایی که تجربه رضایت جنسی را دارند، این مطلب را می‌دانند و در دام مقایسه شریک زندگی‌شان یا رابطه جنسی‌ای که دارند با آنچه در سینما یا فیلم‌های پورن نمایش داده می‌شود، نمی‌افتند.

تفاوت بین دو فرد با زندگی و بدن متفاوت و سکس واقعی را با تخیل، تشخیص دهید. یاد بگیرید که وقتی همه چیز به خوبی پیش نمی رود، نگران نشوید یا حتی بخندید. با تغییر تمرکز خود بر یادگیری و بهبود به جای عملکرد، برای رسیدن به یک ذهنیت جنسی رو به رشد و رابطه جنسی رضایت بخش تلاش کنید.

  • صحبت کردن

برقراری ارتباط و صحبت کردن، کلید رابطه جنسی رضایت بخش است. بنابراین بیشتر با هم حرف بزنید. گفتگو از مسایل سطحی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد اما یادتان باشد که عمیق‌تر شوید و صمیمیت را گسترش دهید.

عمیق ترین افکار و احساسات خود را به طور مداوم به اشتراک بگذارید. صمیمیت جنسی یک فرایند مداوم از کاوش است. صمیمیت سالم از طریق ارتباط یکی از چیزهایی است که سکس سالم را تقویت می‌کند.

این ممکن است شامل به اشتراک گذاشتن هر گونه ناامیدی، صحبت در مورد تجربیات جنسی که از آنها لذت می برید، یا بحث در مورد چیزهایی باشد که مایلید با هم کشف کنید. باز نگه داشتن یک خط ارتباطی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات جنسی احتمالی را پیش از تشدید، حل کنید.

  • فعال بودن در شروع رابطه جنسی

انتظار نداشته باشید که همیشه همسرتان آغازگر سکس باشد. هر دوی شما باید مسیولیتِ داشتن یک رابطه صمیمی و موفق را بپذیرید. چند ایده برای کمک به شما برای پیش قدم شدن در شروع رابطه جنسی وجود دارد؛ از جمله:

  • دست‌های آنان را بگیرید و محبت خود را از طریق نوازش نشان دهید.
  • به سادگی و طولانی آنها را در آغوش بگیرید. بوسه‌های طولانی داشته باشید. دست‌ها یا پاهای آنان را ماساژ دهید. اینگونه به آنها نشان می‌دهید که خواهان سکس با آنان هستید.
  • برای شب‌های قرار برنامه ‌بریزید.

تجربه رضایت جنسی

  • مراقبت از خود

یک زندگی جنسی سالم با سلامت کلی جسمی، عاطفی و روانی شما ارتباط دارد. افرادی که احساس شادابی و تندرستی داشته و تصویر بدنی مثبتی از خویش دارند، بیشتر مایل به سکس هستند.

اگر به طور منظم ورزش کنید و رژیم خوراکی مغذی داشته باشید، انرژی بیشتری برای انجام هر فعالیتی خواهید داشت. پایبندی به یک برنامه تناسب اندام، باعث افزایش انعطاف‌پذیری و عزت نفس شما نیز می‌شود.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد یک جلسه ورزش می‌تواند به رابطه جنسی لذت بیشتری ببخشد و با افزایش هورمون‌ها و فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک، برانگیختگی کوتاه‌مدت و بلندمدت را در زنان تحریک کند.

  • کمک گرفتن در صورت نیاز

اگر شما و شریک زندگی‌تان در ایجاد و حفظ یک رابطه جنسی رضایت بخش مشکل دارید، ممکن است لازم باشد از یک متخصص زوج درمانگر کمک بگیرید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا برای حل این مشکل قدم بردارید. شما می‌توانید:

  • با پزشک صحبت کنید. اگر مسایل پزشکی مانند اختلال نعوظ (ED) یا خشکی واژن در زندگی جنسی شما اختلال ایجاد می‌کند، پزشک متخصص می‌تواند درمان مناسب را تجویز کند.
  • به دنبال مشاوره باشید. مشاوره ازدواج (که زوج درمانی نیز نامیده می‌شود) می‌تواند در باز کردن خطوط ارتباطی بین شما و همسرتان و کشف راهبردهایی برای بهبود رابطه جنسی و صمیمیت بسیار موثر باشد.
  • با یک درمانگر جنسی تماس بگیرید. سکس‌تراپی شکلی از گفتگو درمانی است که برای کمک به افراد و زوج ها در رفع مشکلات جنسی استفاده می‌شود.

کار با یک درمانگر جنسی، به تنهایی یا به شکل زوجی، می‌تواند به شما کمک کند تا هر گونه مسایل عاطفی یا رابطه ای را که ممکن است بر زندگی جنسی تان تاثیر بگذارد، کشف کنید.

سخن پایانی

در حالی که رابطه جنسی دوران تاهل گاهی کسل‌کننده می‌شود، الزاما همیشه اینگونه نیست. به علاوه، مشخص شده است که رابطه جنسی رضایت بخش فواید متعددی از جمله کاهش فشار خون و کاهش استرس را در پی دارد.

به یاد داشته باشید، به طور طبیعی زمانی که صحبت از رابطه جنسی در طول ازدواج به میان می‌آید، شاهد جزر و مدهایی خواهیم بود. عواملی مانند کودکان، استرس و بیماری‌ها همگی می‌توانند بر تناسب جنسی تاثیر بگذارند. خبر خوب این است که اگر زندگی جنسی شما با مشکل مواجه شود، راه‌های زیادی برای بازگشت به مسیر اصلی و از نو شیرین ساختن مسایل وجود دارد.

 

شما چگونه رابطه جنسی خود را لذت بخش تر می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبین‌مان به اشتراک بگذارید.

منابع

https://www.psychologytoday.com

https://www.verywellmind.com

 

کلینیک روانشناسی

 

تجربه رضایت جنسی

کلینیک روانشناسی سها٬ مرکز ارائه خدمات مشاوره روانشناسی٬ مشاوره آنلاین٬ مشاوره خانواده و مشاوره جنسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]