اگر در رابطه زناشویی هستید، احتمالا مایلید از رازهای زندگی زوجی موفق آگاه شوید. در این مقاله به توصیه‌هایی از 13 زوج می‌پردازیم که پس از سال‌ها زندگی مشترک، نکاتی را پیرامون داشتن رابطه زناشویی موفق مطرح می‌کنند.

 

 بیشتر بخوانید: چطور اشتباهات در رابطه عاطفی خود را جبران کنیم؟

رابطه زناشویی موفق

رابطه زناشویی موفق چگونه ایجاد می‌شود؟ هیچ ازدواجی بدون نقص نیست اما زوجین پس از گذشت سال‌ها در کنار هم، نکاتی را برای سازگاری بهتر با هم یاد می‌گیرند. چه نامزد باشید، چه تازه ازدواج کرده باشید و چه پانزده سال از ازدواج‌تان گذشته باشد، عشق، صداقت، همدلی و مراقبت در هر رابطه‌ای نقشی پر رنگ دارد. اگر به دنبال نکاتی برای داشتن رابطه بهتر هستید، در ادامه مقاله با ما باشید. هر رابطه ای برای رضایت‌بخش بودن، راز خاص خودش را دارد. اما شنیدن نکات دیگران می‌تواند الهام‌بخش کاوش ما در روابط خودمان باشد. ویژگی‌های رابطه زوجی موفق که در ادامه می‌آیند، توصیه‌هایی از جانب زوج هایی است که 25 سال یا بیشتر سابقه زندگی مشترک دارند.

  1. صلح را حفظ کنید

زوج: دونا سگال و برت پادبر، کالیفرنیا

طول زندگی مشترک: 25 سال

توصیه‌ی برت: سعی کنید دعواهای‌تان مثل بچه‌های دبیرستانی نباشد. بازی درنیاورید. قهر نکنید. در مورد یک موضوع بارها و بارها جنجال نکنید و تعارضات قدیمی را در هر بحث جدیدی نبش قبر نکنید. اگر فرزند دارید، الگوی آنها برای روابط آتی‌شان خواهید بود. شما به آنها نشان می‌دهید که اگر عشق و محبت را ابراز کنند، همان‌ها را برداشت خواهند کرد.

رابطه زناشویی موفق
رابطه زناشویی موفق

توصیه‌ی دونا: هیچ وقت شمارش‌گر نباشید؛ یعنی وارد بازی‌های این چنینی نشوید: «سه شب گذشته من ظرف‌ها رو شستم یا شش بار گذشته من پوشک بچه رو عوض کردم». از آنجا که زندگی هیچ‌گاه منصفانه نیست، اگر همیشه شمارش می‌کنید تا در موقعیت یکسان باشید، هرگز خوشحال نخواهید بود. افراد در رابطه زوجی وظایف مختلفی دارند؛ ممکن است من ظرف‌های بیشتری را بشورم و نظافت بیشتری انجام دهم، اما همسرم هم تعداد فراوانی از وظایف دیگر را انجام می‌دهد.

  1. به رشد کردن ادامه دهید

زوج: امی پنفیل ولف و جفری ولف، پنسیلوانیا

طول زندگی مشترک: 26 سال

توصیه‌ی امی: برای داشتن رابطه زناشویی موفق، منتظر تغییرات باشید و آنها را بپذیرید. هیچ کس به مدت 25 سال راکد و بدون تغییر نمی‌ماند و نباید هم اینطور باشد. گاهی ممکن است فکر کنید با فرد متفاوتی از کسی که چندین و‌قت پیش با او ازدواج کردید، روبرو هستید. اما اگر ارزش‌ها، اصول و اخلاقیات اساسی هنوز پابرجا هستند، رشد کردن می‌تواند رضایت زوجی بیشتری را به همراه آورد.

چگونه یک رابطه خوب با همسر خود داشته باشیم؟

توصیه‌ی جفری: شما و شریک زندگی‌تان باید و بهتر است که خیلی چیزها را به اشتراک بگذارید، اما مهم است استقلال خود را حفظ کنید و خودتان را در بطن یکدیگر گم نکنید. لازم نیست همه‌ی سرگرمی‌ها یا دوستان‌تان متقابل باشد. در واقع، رابطه زوجی وقتی تازه می‌ماند که شریکان عاطفی علایق و روابطی جدای از هم دارند.

  1. منعطف باشید

زوج: مایکل و میشل ون‌لوچم، لوس آنجلس

طول زندگی مشترک: 38 سال

توصیه‌ی مایکل: با شرایط دشوار کنار بیایید. گاهی لازم است رابطه خود را بازآفرینی کنید تا در برابر تغییرات عظیم ناگهانی، مقاوم باشید. هرگز خود را برای تغییر «نقش‌ها» در زندگی زناشویی‌تان خیلی پیر ندانید؛ اگر شرایط را تغییر دهید، به دریچه‌ای تازه نسبت به زندگی همسرتان دست خواهید یافت.

مشاوره روانشناسی

 

توصیه‌ی میشل: همیشه به آنچه برای همسرتان مهم است، خوب گوش کنید. اگر با آن مخالف بودید، همیشه برای رسیدن به توافق تلاش کنید.

  1. عشق خود را نشان دهید

زوج: پایول و دیان دهرتی، فلوریدا

طول زندگی مشترک: 53 سال

توصیه‌ی پایول: مهم است کارهای کوچکی را به صورت منظم انجام دهید تا عشق‌تان را به همسرتان نشان دهید. این دلیلی است که چرا هر روز صبح قهوه مورد علاقه همسرم (خانمم) را برایش آماده می‌کنم. این کار او را خوشحال نگه می‌دارد.

رابطه زناشویی موفق
رابطه زناشویی موفق

توصیه‌ی دیان: ما همیشه یک شب در هفته را برای قرار عاشقانه برنامه‌ریزی می‌کنیم. حتی وقتی فرزندان‌مان کوچک بودند، صرف زمان دونفره برای ما اولویت داشت. (در آن شب) ما تا دیروقت بیرون می‌ماندیم تا کودکان‌مان به خواب روند. بنابراین وقتی به خانه می‌رسیدیم، مجبور نبودیم سریعا وارد حس و حال «مامان» و «بابا» بشویم.

  1. حساب دفعات را نداشته باشید

زوج: گیدو و رجینا بوسینلی، نیوجرسی

طول زندگی مشترک: 27 سال

توصیه‌ی رجینا: در یک رابطه زناشویی موفق، حساب دفعات را نگه ندارید یا نشمارید چه کسی کارهای بیشتری انجام داده است. یک شریک عاطفیِ خوب، می‌داند کی وارد عمل شود؛ کی وظیفه شما را بر عهده گیرد و کی شما را به ادامه دادن تشویق کند. به یاد می‌آورم که در طول مراحل مختلف زندگی‌مان من کسی بودم که بیشتر با بچه ها کار می‌کرد. به راحتی می‌شد حدس زد که وقتی فرزندمان مریض می‌شد یا نصفه شب گریان از خواب می‌پرید، چه کسی باید به او رسیدگی می‌کرد. اما اگر حساب این دفعات را مکررا گوشزد می‌کردم، این کار ما را به هیچ جایی نمی‌رساند.

توصیه‌ی گیدو: شاید شنیدنش برای شما ساده به نظر برسد. اما برای ما زمان زیادی برد تا به این برسیم: همیشه از کلمات محبت‌آمیز استفاده کنید و هرگز لحظات با هم بودن را دست کم نگیرید.

  1. دست از خندیدن برندارید

زوج: کارلوت و دانیل نیوتن، کالیفرنیا

طول زندگی مشترک: 31 سال

توصیه‌ی کارلوت: همیشه به یاد داشته باشید که اولین بار به چه چیز همسرتان جذب شدید. در مورد همسر من، اولین بار حس شوخ طبعی او بود که در بیمارستان به عنوان همکار جذبش شدم. پیش از اینکه با هم قرار آشنایی بگذاریم، وانمود می‌کردم که از شوخی‌هایش می‌رنجم. اما در نهایت او با قلب مهربان و شوخ‌طبعی‌اش برنده شد.

توصیه‌ی دانیل: همیشه خودتان را به شوخی‌های تازه مجهز کنید تا همسرتان را سرگرم نگه دارید. من نگرانم که وقتی شوخی‌هایم تمام شود، چه اتفاقی خواهد افتاد!

  1. نگران موضوعات کوچک نباشید

زوج: پیتر مک کویید و لورا مک کویید، نیوجرسی

طول زندگی مشترک: 32 سال

توصیه‌ی پیتر: نبردهای‌تان را با دقت انتخاب کنید. بحث‌کردن در مورد احمقانه‌ترین چیزها آسان است، اما آیا واقعا اهمیت دارد چه کسی ماشین ظرفشویی را پر می‌کند یا خودرو قبل از رفتن به یک سفر جاده‌ای چطور بار‌بندی می‌شود؟ زمان می‌گذرد تا متوجه شوید که خراب‌کردن یک شب دورهمی یا یک سفر دل‌انگیز به خاطر چیزهایی از این دست دیوانگی است.

مشاوره جنسی

 

توصیه‌ی لورا: برای داشتن رابطه زناشویی موفق، علایق خود را داشته باشید. اگر به انجام کارهایی که دوست دارید، ادامه دهید، عمری طولانی‌ و شادتر خواهید داشت. به تنهایی برای قدم زدن بیرون بروید. آخر هفته با دوستان‌تان سفرهای کوتاه داشته باشید. در یک کلاس هنری یا مجسمه‌سازی ثبت نام کنید. از هر کاری که باعث خوشحالی‌تان می‌شود، غافل نشوید. داشتن علایق شخصی، دیدگاه جدید و موضوعی به شما می‌دهد تا در موردش با همسرتان حرف بزنید.

  1. ازدواج را به شکل یک شراکت نگه دارید

زوج: میرت و ری لایر، پنسیلوانیا

طول زندگی مشترک: 64 سال

توصیه‌ی ری: وقتی هر دو دبیرستانی بودیم با میرت آشنا شدم و به جز شش ماهی که او تصمیم گرفت با پسرهای دیگری ملاقات کند، باقی زمان‌ها با هم بودیم. رعایت چندین نکته برای یک ازدواج خوب ضروری است، از جمله احترام متقابل و نگاه کردن به ازدواج به عنوان یک شراکت. ما هرگز تعطیلات یا حساب بانکی جداگانه نداشتیم و در تصمیمات‌مان با هم مشورت می‌کردیم. اما، از همه این‌ها مهم‌تر، این بود که خیلی زیاد همدیگر را بغل می‌کردیم. با افزایش سن، این در آغوش‌گرفتن‌ها افزایش یافته است.

توصیه‌ی میرت: همیشه از استعدادهای هم قدردانی و از تلاش یکدیگر تعریف کنید. شوهر من عاشق موسیقی است و گیتار، ویولن، پیانو و فلوت می‌نوازد. من عاشق نقاشی هستم.

  1. جنگ را تمام کنید

زوج: درون و آتنا سیدونز، یوتا

طول زندگی مشترک: 25 سال

توصیه‌ی درون: شاید کلیشه‌ای به نظر برسد، اما هرگز با حالت عصبانی و رنجیده از هم به رختخواب نروید. جنگ را تمام کنید و چیزی را از آن با خودتان به روز بعد نبرید. یادتان نرود که همه زوجین دعوا می‌کنند. این نحوه کنارآمدن و گذر از آن است که اهمیت دارد.

توصیه‌ی آتنا: هیچ دروغ مصلحتیی نداریم. حقیقت همیشه از پشت ابر بیرون می‌آید. بدون اعتماد، واقعا چیز زیادی ندارید. از روز اول، کار کردن روی ایجاد اعتماد را جدی بگیرید. هرگز فراموش نکنید که اعتماد چقدر برای یک رابطه زناشویی موفق ارزشمند است.

  1. از علایق هم حمایت کنید

زوج: امی و هری بورک، نیویورک

طول زندگی مشترک: 26 سال

توصیه‌ی امی: داشتن علایق جداگانه، کلید یک ازدواج شاد و رابطه زناشویی موفق است. هری یک ورزشکار است که از رقابت لذت می‌برد. به این ترتیب، او فشار و خشم خود را خالی می‌کند و آرام می‌شود. من او را تشویق می‌کنم که تمرین کند، بهتر شود و از زمان بازی لذت ببرد. از طرفی، من عاشق موسیقی هستم. در یک گروه آواز می‌خوانم و اغلب، قبل از اجرا، تمرینات پشت سر هم بی‌پایان دارم. گاهی کل گروه در خانه ما جمع می‌شوند و تا نیمه شب تمرین می‌کنیم. هری هرگز شکایت نمی‌کند، برعکس، او از دیدن من در حال انجام کاری که باعث خرسندی‌ام می‌شود، خوشحال است.

مشاوره ازدواج

 

توصیه‌ی هری: راز من در زندگی زناشویی موفق، پیدا کردن کسی بود که با من از ساد‌ه‌ترین چیزها در زندگی لذت می‌برد؛ مانند غروب خورشید و آبجوی خنک.

  1. دوست هم باقی بمانید

زوج: مایک و کیتی پانتل، ویرجینیا

طول زندگی مشترک: 36 سال

توصیه‌ی کیتی: همیشه همسرتان را در اولویت قرار دهید، حتی نسبت به فرزندان‌تان. این کار یعنی بهترین دوستان هم باقی بمانید. ما همیشه اتفاق نظر داشتیم که اگر رابطه زناشویی خوب پیش برود، فرزندان‌مان معنای نشان‌دادن فداکاری و تعهد به شخص دیگر را یاد می‌گیرند. ما در سه دهه گذشته بهترین دوستان هم باقی مانده‌ایم.

توصیه‌ی مایک: برای یک رابطه زناشویی موفق، هم زن هم شوهر نیاز دارند خود را «همسر» ببینند. شما دیگر صرفا خودتان نیستید، نیمه‌ی دیگری دارید که پیوسته باید آن را در نظر بگیرید.

  1. واقف باشید که در حال ازدواج با چه کسی هستید

زوج: نانسی و رابرت سوانیک، پنسیلوانیا

طول زندگی مشترک: 46 سال

توصیه‌ی نانسی: مطمین شوید که با دوست‌تان ازدواج می‌کنید. واقعا، واقعا و واقعا لازم است کسی را که با او ازدواج می‌کنید، همانگونه که هست دوست داشته باشید. زیرا بعد از ازدواج، صفات اساسی تغییر نمی‌کنند.

توصیه‌ی رابرت: همیشه برای با هم بودن تلاش کنید. این یعنی دایما به آنچه همسرتان را خوشحال می‌کند فکر کنید.

  1. در یک رابطه زناشویی موفق، متعهد بمانید

زوج: برندا و جیمز میچل، ماری لند

طول زندگی مشترک: 32 سال

توصیه‌ی برندا: برای ما مهم بود به سفری که با هم آغازش کردیم، متعهد بمانیم. در ابتدا، هیچ سرنخی در مورد اینکه اوضاع چطور پیش خواهد رفت نداشتیم، اما برای به پایان رساندنش مصمم بودیم. طلاق هرگز بین گزینه‌های ما نبود. ما راه را بلد نبودیم اما متعهد شدیم که با هم سفر کنیم. اکنون که فرزندان‌مان ازدواج کردند و با هم تنها مانده‌ایم، بابت این مرحله جدید زندگی‌مان هیجان‌زده‌‌ایم. حالا باور دارم که با گفتگو و تایید با صدای بلند که طلاق هرگز گزینه‌ای برای ما نخواهد بود، به اینجا رسیدیم.

توصیه‌ی جیمز: ازدواج خود را با زمان ملاقات اختصاصی شروع کنید و سپس زمانی را برای ملاقات‌های آتی تعیین کنید. پنجشنبه شب‌ها همیشه شب قرار ما بوده است؛ در شش سال اول ازدواج، بدون فرزند بودیم و در طول 20 سال بعدی، دو فرزندمان در خانه بودند. ما در حال نزدیک شدن به سی و سومین سالگرد ازدواج‌مان هستیم و شب‌های قرار هنوز پابرجاست. پنجشنبه‌های اول و سوم ماه با هم قرار می‌گذاریم، پنجشنبه دوم و چهارم زمان تنها بودن یا بودن با دوستان یا خانواده است.

 

اکنون شما از راز رابطه زناشویی موفق خود یا اطرافیان‌تان برای ما بنویسید. کدام یک از توصیه‌های بالا را کارآمدتر می‌دانید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

https://www.brides.com/

https://www.happywedding.app/

کلینیک روانشناسی سها٬ مرکز ارائه خدمات مشاوره روانشناسی٬ مشاوره آنلاین٬ مشاوره خانواده و مشاوره جنسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]